Attans, nu städade jag istället för att data!

Marina: Haha jag ska bara konfirmera med mamman, men annars blir det väl middag nån gång efter 16-tiden skulle jag tro ;D Ni är så välkomna så!

Anneli: Jo men eller hur! Kände för att få fram bloggen några steg nu, det var på tiden! Men visst blir det bra?





Det blev inte så mycket datande för mig ikväll. Jag kände bara efter vi sett på Lost att jag skulle diska. Så skönt när det är ur världen till imorgon. Bara det att jag fick göra det i mörkret. Eller ja, egentligen var det ljusare än vad det brukar vara när jag diskar om kvällarna. Men mörkt där jag ville ha ljus.

Det är ju bara så att allt ska sluta funka nån gång här, så nu har lampan över diskhon dött. Japp, min älskade vän. Vanligtvis när jag fejar i köket på kvällarna har jag bara den lampan, och den över spisen, tänd och allt annat släkt. Så föredrar jag det. Men idag var det tänt i taket, klädkammaren och över spisen så det var ovanligt ljust men på tok för mörkt för mitt tycke över disken. Så det får vi ordna snarast! Eller diska på dagtid.

Och när jag ändå stod där tänkte jag, att varför inte lyfta fram micron, torka på och runt den, städa undan allt som hamnar på, torka av bänken och spisen. Oj, har vi inte torkat fönsterbläcket på år och dar? Ne, men då gör jag det också! Torka, torka men gu så rent och fint det blir! Gott att vakna imorgon när det är så.

Oscar blev så chockad, hah. Nästan som jag här om dagen när jag la en disk i blöt och gick och började städa toaletten men en bit på vägen fick jag så ont i ryggen så jag la mig i sängen för att vila. Och somnade. Vaknade av att han kom in och sa nåt, sen hörde jag plask i diskhon. Jaha? Vad gör du undrade jag, och diskar fick jag till svar. När jag frågade dumma frågan varför fick jag det dumma svaret "för att det ska bli rent".

Så jag blundade vidare och så kom han in och sa nåt och avslutade med att "nu ska jag gå och göra färdigt i toaletten" så det var ju käckt! Inte visste jag att det var så lätt att städa, man bara påbörjade lite här och var, gick och la sig och sov och så var det vipps färdigt! Inte lika noga som jag hade gjort det, men färdigt.

Nu försöker jag lufta ur sovrummet. Jag glömde byta om till min kjol efter handlingen så jag är dövarm! Har släckt alla lampor här inne, öppnat ena fönstret helöppet och fläkten på högvarv, så ska det väl vara behagligt tills vi ska sova. Hujedamig, hur ska inte sommaren bli om det redan är så här? Tokvarmt den 29 april liksom, sommaren har inte ens börjat! Men, det är skönt. Hellre det än att halka runt på isen, på vintern.

Neh, om jag skulle kolla dom sista bloggarna för idag och fortsätta spela lite tills Oscar säger att det är natti natti. Vilket är snart, så man får passa på medans man hinner. Får väl se om det blir han, jag eller Karl som säger god natt först. Är väl inte så stor risk att det blir jag, hehe. Sleep tight!

Kommentarer
Postat av: ♥ Jasas

HAH, fan vad härligt ja, att börja städa, vila sig och sen är det färdigt? :P



Hoppas ni hade det svalt och gött när ni skulle nana.. Zzzzz...

2009-04-29 @ 23:13:57
URL: http://jasas.se
Postat av: Anneli

Tänk om det kunde funka så här också? Jag lägger ofta disken i blöt, men nog är det alltid jag som måste gräva ner i iskallt vatten sen och fylla på nytt och diska själv ;p

2009-04-30 @ 10:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0