Anders fyllde år!

Nu är jag tröööött..! Har ändå, när jag tittar på klockan, varit hemma närmare en timme. Inte för att man blir piggare bara för att man kommer hem, men ändå. Vaken har jag varit i lite över en timme.

Igår blev en i stort sett lyckad dag och kväll/natt.

Började med att vi småstartade hos mamma eftersom vi fick skjuts upp tidigare. Jag la mig och solade och var så duktig att jag smörjde in mig. Problemet var att allt mamma hade var en gammal faktor 12:a - men det är ju bättre än inget. Gott var det ute i solen i alla fall, får göras om under sommaren.

Sen blidde det kallskuret, potatissallad, grönsaker och lite bröd när gästerna började anlända. Började göra ont på min stackars kropp så jag fick skyla den för att inte bränna mig. Hann dock upptäcka att det var för sent, och inte så smart att inte tagit av sig solglasögon (bilder kommer om jag kommer ihåg och kan med, hah).

Satt där uppe och gottade oss ett bra tag och när det började bli kyligt närmade sig klockan festdags så vi begav oss till lokalen i samlad trupp. Där var det maaassa folk. Fint folk kommer sent hade ingen där hört.

Efter vi hälsat och allt sånt blev det sittning. För rätt var nåt kallt kött, tunnt skuret (trots att vi var med och bestämde kommer vi inte ihåg vad det var) med melonsallad till. Efter lite tal och grejer blev det varmrätt som bestod av kall fläskfilé, potatisgratäng och ugnsrostade rotsaker. Smarrigt som attans!

Sen skulle vi ta oss en nypa luft så dom kunde möblera om och det blev sen dags för kaffe och underhållning med dans. Anders har några vänner som är jätteduktiga på att spela och sjunga. Håller på att ladda upp filmerna, he he he.

Ptja, kvällen fortsatte så med sång/musik och dans och massa prat och sådär. Helt klart trevligt. Vid 12-1 började det droppa folk, även om några gått hem tidigare. Vi var kvar för att hjälpa till och hålla ställningarna och kvällen fick väl inte den bästa avslutningen där.

Men vi begav oss hem. Och med hem var det till mamma. Satt uppe en stund och fick i oss lite mer potatissallad och kallskuret tills jag, mamma och Oscar sa natti natti och så fortsatte pojkarna (bandet och Anders) runt en timme till för vid 4 hade dom åkt hem sa mamma.

Så, jag ställde klockan på 8.15 för att åka med mamma ner när dom skulle till Antons simning. Vaknade dock igen 8.48 och stressade ut och kollade om vi hann med, och det var lugnt. Så man inte sover hela dagen och kommer upp när det är vardag imorgon.

Men kul hade vi, filmer och bilder kommer här så småning om. Nu ska jag ta mig frukost för magen kurrar som en kurrerurre - då är det illa!


Men, för att köra en kort sammanfattning:

Vi kom upp till mamma tidigare och njöt av solen till släkten ramlade in. När solen försvann var det festardags och efter god mat och tal blev det musik och dans.

En lyckad kväll och födelesedagsbarnet var nöjd - hörde jag flera gånger!

Kommentarer
Postat av: Marina

vad roligt det lät :) kul

2009-04-19 @ 10:34:36
Postat av: Anneli

Låter som en trevlig fest! Hur känns huden idag? Är lätt att bränna sig nu på vårkanten, då man lätt underskattar solen :o( Hade det inte vart massa bin på balkongen hade jag varit en tomat nu ;p

2009-04-19 @ 10:50:09
Postat av: ♥ Jasas

Häääärligt :D

2009-04-19 @ 19:59:39
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0