Gnäll, åter gnäll

Hanna: Eller hur jag kände att "täcken" inte kändes rätt, men "tecken" kändes lika fel! Kom på nu att med 'ä' är det ju det man har på sig på natten. Ja, jag var lite trött.
Hehe nee, Pippi heter Malin egentligen. Men vi har två Malin:ar på jobbet, med egentligen bara Pippi som jobbar nu, men i somras var dom båda där. Och efter att Oscar såg att hon tog ett ekbord och slängde upp det på axeln så har han kallat henne Pippi, för han hängde aldrig med om vilken Malin som var hit eller dit. Hon är egentligen jätteliten men muskler har hon!
Ja det ska faktiskt bli skoj, är ju alla butiker i hela Sverige som kommer, spännande!
Och jag kom på att jag glömde svara på frågan om vad vi ska äta ikväll: inte kommit på än! Men jag funderar på typ kokt potatis och kotlett eller nåt, det kan man inte äta för mycket av!


Idag har jag varmare här, har stängt dörren till hallen. Helt sjukt kallt där ute, det drar nästan som om dörren var öppen. Får påpeka det när jag får ringa och tjata på den griniga fastighetsskötaren. Blev så lätt besviken på honom igår. Vi möttes på torget när vi var på väg hem och jag tyckte att han liksom tittade så jag hälsade. Och han fortsatte prata med dom han gick med. Så oartigt så jag blev så arg så resten av vägen hem (alla fyra minuter) räknade vi upp allt som fattades, vad som var glömt och vad dom gjort dåligt. Jag hälsar då alltid på mina kunder, på jobbet som utanför. Lika så med pappa, han hälsar på varenda kotte han möter för det är hans hyresgäster. Och då kan inte han komma och säga att han inte kände igen oss, för han var nog inte hos nån så ofta som oss precis innan semestern och Oscar jobbade ju där med honom.

SÅ! För det första är det ju det som är kvar från besiktningen när vi flyttade in (1 juni) som han inte gjorde:
* Byta sorteringshyllan i köket
* Montera stödstolpen i klädkammaren
* Byta hatthyllan i hallen
* Nya lister till lägenhetsdörren
Oscar sa att han hade bytt, för dom vi hade först fladdrade och hängde löst, men han får banne mig ta en titt om han inte kan göra nåt så vi slipper ha minusgrader i hallen.
Och egentligen bryr jag mig in om stolpen i klädkammaren, den kunde vi satt upp själva, och jag vet inte ens om jag vill ha hatthyllan, men nu blir jag så trött så ska det göras så ska det göras.

Sen är det ju kvar det som han pratade innan han gick på semester (sista veckan han jobbade var nog vecka 30, kanske 31, får kolla med Oscar)
* Byta ena innedörren
* Byta blandaren till badkaret

Och det sista då, som jag kom på idag att vi faktiskt felanmälde för 5-6 veckor sen:
* Handfatet i toaletten som läcker när man fyller upp det

Så han ska allt få sig en härlig liten lista igen. Var ju nåt i den stilen han fick när Oscar precis börjat och tyckte jag var typ tjatig. Han ska minsann få se på tjatig! Just nu tänker jag vara så långsynt så jag ser till Kina! Varenda liten grej ska anmärkas och klagas på, fy fan vilken jobbig hyresgäst jag ska vara!
Oscar är på, helt klart. Han är ju så förbannad över hällen. Minns inte om jag skrev det, så jag gör det nu ändå.
Vi fick ju ny spis i juli-augusti. Fick vänta i evigheter eftersom dom slarvade bort våran felanmälan på den så vi kom in i semestertider och det var lååång väntetid.
Så frågade pappa här om dagen om vi fått nya spisen och om den var bra. Jadå, det funkar ju bra gött med en som fungerar skit skoj. Så frågar han om vi fick en med häll och jag bara skrattar och frågar om han allvarligt talat tror att vi skulle få en häll, hahaha. Då säger han, allvarligt, att dom ska börja med att om man betalar 1000 kronor extra, så får man en spis med häll. "Men dom kanske inte har börjat med det än, så då sa han nog inget" säger han sen! Oscar expolderade när han hörde det, enda sen vi flyttade in och spisen var kass har han tjatat och tjatat om att han vill ha häll, och jag har sagt lite samma som till pappa, skrattat och "in your dreams att man får det".
Och nu jobbar han inte där längre, så då är det okej om jag är jobbig haha!

Blev inte direkt nåt trevligt morgon inlägg, men det var bara för att jag kom på hur sur jag var. Typiskt. Ska lägga mig på soffan och titta lite tv och hoppas att jag kommer tillbaka och är lite gladare sen!

Kommentarer
Postat av: Jasas

Vad är en sorteringshylla för något? Nu blev jag nyfiken :P



JA BARA PÅ HAN! Jag och Björn ångrar oss som FAN att vi inte var mer på våran vaktmästare om saker som EGENTLIGEN skulle fixas men som bara 'glömdes bort'. Sen när vi flyttade hit till huset (bodde hos samma hyresvärd - ett stort bolag i Halmstad, HFAB) så blev det en jäkla massa klabb. Ja vi fick ju inte godkänt på städbesiktningen osv (you know) då ÅNGRADE man sig att man inte hade utnyttjat dem små svinen mer.. utan man skulle vara den dära 'duktiga hyresgästen', urk! Så bara på han! Mohaha!

2008-09-19 @ 20:23:14
URL: http://therockerinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0