Så typiskt

Vi är rätt bra är vi, när vi vill så kan vi.

Vi är (eller säger man "dom är"?) fyra fastanställda på vårat jobb. Sen är vi sex extra. Där är jag den ena, en som just nu går alla tider hon får, en som jobbar sina helger, en som jobbar på dagtid och ibland hoppar in sista timmarna, och två som går i skolan som oftast bara kan eftermiddagar.
Av dom fyra anställda är en sjukskriven och en har sjuka barn. Den tredje jobbar sina fulla timmar och den fjärde lite mer än så.
Av oss extra är hon som jobbar allt vad hon får nu sjuk och dom andra kan ju inte jobba dagar. Vilket innebär att det är jag som gör det.
Vill vi, så kan vi strula till det ordentligt. Och självklart måste alla gå och bli sjuka och hemma samtidigt, annat vore väl inte rätt. Samtidigt som en av de fasta eventuellt är på väg bort, det vore ju så käckt.


Men nog om det, batteriet är klart så nu ska jag banne mig inte kladda här mer!!! Tjihooo!!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Nej för nu ska du fota!!! Fattade faktiskt inte så mycket av din text där uppe, elr jag fattade så långt att alla blev sjuka samtidigt.. men ah :P TRÖTTIS (jag alltså) - s v a m m e l :P

2008-09-10 @ 23:06:46
URL: http://therockerinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0