Världsliga saker

Hanna: Sjäääälvklart, min dörr står alltid öppen för dig! Och gärna din lille söte gose prins också, hihi.
Haha Oscar sa här när han läste att vi har faktiskt en garderobsblomma som står ute i hallen, så två blommor har vi visst då. Vi har inte direkt gröna fingrar, haha.
Dom låter, men man vänjer sig. Dom har ju nästan alltid stått i närheten av oss/sängen. Det är bara om dom kastar ner matskålen eller huset eller nåt mitt i natten som man vaknar, haha!


Och nu är jag vaken! Vaknade lite efter 9, låg och drog mig för Oscar låg och tittade på tv så jag passade på att ligga och gosa i hans famn. Perfekt att vakna till i lugn takt (blunda, titta, kika, blunda, glo, kika, titta, blunda) och ligga och mysa.
Låg och mös nån timme innan jag blev akut hungrig, haha. Så vi gick upp och tittade på Samatha Who? och åt frukost. Köpte sånt mums bröd igår, intalienskt lantbröd.
Och så hade han startat maskinen när han vaknat i morse. Jag ladda in tvätt igår, fyllde i tvätt- och sköljmedel och ställde in allt så det var bara att stänga luckan och starta. Så det hade han gjort i morse så den var klar lagomt till när frukosten var slut.

Så skönt med en stor maskin. Eller stor och stor, men eftersom den gamla vi hade var bara hälften av en vanlig, är det så "häftigt" när man får i ordentligt med tvätt.
Man slipper tvätta hela dagarna. Nu tvättade jag mörk tvätt igår, och ljus idag. Finns ingenting att hänga upp på längre. I gamla lägenheten hade man fått tvätta minst två av varje och haft sig.
Skönt, skönt, skönt att bli av med allt på en gång!
Nu är det bara en mörk och ljus underklädes tvätt kvar, blir nån ikväll eller båda imorgon. Gööör käckt.

Så intressant, eller hur? Haha, jag känner det när man skriver om sin tvätt och vad man har kvar och inte och bla bla.
Jaja, man kan inte alltid skriva om världsekonomin och bomber.
Apporpå bomber där emot, trodde jag att vi hade ett sånt där riktiskt ruskoväder över oss idag igen!
Jag satt här inne i min dator och ser bara hur det blixtrar till! Hela rummet lystes upp nästan, precis som sist. Så jag frågade Oscar om han såg, men han fattade noll.
Så vänder jag mig om och kommer på att tv:n är ju inställd på hans dator, så den visar det han gör. Och han sitter och spelar nåt där han skjuter och har sig, så när han skjöt eller vad han gjorde, såg det ut som åskoväder här, haha.

Tänkte se sen om jag fick med mig bomberman ut på en promenard. Igår tjatade han om det så för han mådde så dåligt. Men känner att jag vill hitta nån, eller några, bra slinga (eller slingor) i lagom längd här. Finns ju lite mer variation här än borta i gammla.
Och så ska vi ta upp min träningscykel, tjiho! Eller, Oscar vet inte om att vi ska ta upp den just idag och så, men jag vill ha den imorgon. Börjar bli taggad igen, som förra helgen.
Blir inget idag dock, är ju bad och grejer sen, men imorgon kanske? Sitta och trampa till Desperate Housewives. Måste ha nåt att titta på, hatar att bara trampa för trampandets skull.
Vet att förr försökte jag läsa eller plugga när jag satt där, haha. Känns som det går bättre att försöka titta på nåt.
Eller pumpa in musik och döna på med det, det funkar ju också. Vi får se, men nu gäller det!

Funderar även på att börja med GI. Oscar brukar vara anti bantning/kurer/mini fett och allt sånt. Men GI tycker han verkar bra (för att man får äta fett där?) så då får man kanske testa?
Vet inte om jag ska köra helt eller lite grann. Känns som man måste köra fullt ut för att det ska ge nåt?
Bara inte dom propsar på regelbundna tider som allt annat, det finns inget sånt i min värld. Jag kan inte äta på regelbundna tider och med så jämna mellanrum som man ska när jag jobbar som jag gör.
Man hinner bli skit stressad på en halvtimmes lunch, och så sa nån att man kan ju dela upp lunchen, och äta i två delar. Så man äter en kvart varje gång. Det går inte, finns inte.

Jaja, nog tjatat, får ta och kika lite på det här med GI och kanske gå ner och handla sen då. Hitta nåt smarrigt att äta och så.
Till och med Oscar sa igår "så kan vi ju bli medlemmar på GI och..." bla bla. Och jag tyckte det lät lite över avancerat, räcker det inte att bara köra i sin egna tackt? "Men då får man ju recept och kan göra ditten och datten". Jag tror minsann det är nån som kollat upp detta, haha!

Kommentarer
Postat av: Ann-Sophie

Min stora dröm har alltid varit att få en motionscykel (HAHA) men än har jag inte fått nån. Snyft!

Trampa för mig är du snäll.

2008-10-12 @ 14:14:44
URL: http://pontiacpower.blogg.se/
Postat av: Jasas

Ja det är ju värt att testa, säg!! Bra om ni båda kör på det för då kan ni pusha varandra :)



Böna har ingenting att säga till om - han får beställa sin pizza då och då, så snäll är jag :P

2008-10-12 @ 17:43:30
URL: http://therockerinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0