Kort hår

Uujuj... Håret blir bara kortare när man klipper det, jag har testat.
Det började bara på skoj, jag hade det i en fläta och skojade med Oscar och klippte av toppen. Han blev chockad och jag skrattade och klippte lite till. Då pratar vi en-två centimeter slitet hår, ingen större fara.
Sen fick jag för mig att göra det igen, det är ju bra slitet. Och om det var en gång till, men det rök nog nästan en decimeter totalt.

Så tittar jag idag, syns ingen skillnad. "Ähh, vi tar lite till" tänker jag och klipper en bit till.
Sen när jag tittar och ser hur ojämt det är, kommer jag på att det kanske inte är så smart att klippa när håret är uppsatt i fläta, när man klipper så mycket.
Så det var bara att klippa lite till, och lite till.
Tror jag har blivit av med nästan två decimeter nu (om man räknar alla små ynka strån som var så slitna längst ut också).

I lördags sa Oscar att det var nog dags att klippa sig för "håret når ju över tuttarna" eller hur fint han nu uttryckte sig.
Nu gör det inte det längre! Ska bara se om han märker nåt, när han kommer hem om tio minuter eller nåt sånt.
Får se om jag kan med att ha det så här, det är ganska rakt (haha!) men annars får jag ringa mamma eller frisörn och fixa det. Det är ju bara hår.

Ayay... Nu när man "drar" i håret, eller borstar det, eller vad som helst så tar det bara slut!
Det fortsätter inte bara i evigheter och är långt och frasigt, det bara slutar, plump. Iiih, haha. Känns så knastigt. Jag har sparat till långt hår sen jag klippte det kortare när jag var 14 eller nåt.
Sen dess har jag bara toppat och låtit det växa. Men, nu var det visst dags då.
Risken finns ju att det ryker mer, hej och hå!

Kommentarer
Postat av: Jasas

BILD, tack! :)

2008-10-20 @ 15:06:45
URL: http://therockerinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0