Klassåterträff

Hanna: Jaa, undra. Men kött kan ju bli rätt grisigt men dom var väl inte så noga med hygien kanske? Haha, vad vet jag? Ne men det känns som att tandborstar kom när sötsaker och sånt kom, det är säkert vårt eget fel som med allt annat.


Jaa, idag var sista dagen på långa veckan. Kanske. Carina skulle ju så klart gå och skada sig också (trampa in en en spik genom skon och foten) så jag har sagt att jag är på stand by ifall hon inte kan jobba eller inte orkar hela dagen imorgon eller fredag. Annars är jag ledig fram till onsdag - vad jag vet så länge. Och SÅ skönt är det!
Imorgon ska jag faktiskt ta tag i det jag skrev för länge sen, torka av i köket. Och tvätta får det bli. Så mycket för ledigt men jaja. Det blir mysigare till helgen då när vi är lediga båda och inte behöver tänka på sånt.

Ska även om se om jag inte ska ringa lite samtal, få tummen ur så att säga. Och gå ner på stan lite. Fick bara sån lust här om dagen att gå ner på torget och bara strosa igenom affärerna. Och kolla på Limit om dom har nåt bra, stärkande nagellack (tre gånger på två dagar vek sig nageln, andra gången blev det sår/blåmärke och tredje blev det ett illrött sträck. "Vitaminer kallas det" säger Oscar, jaja). Och värktabletter på apotket. Sen kan man ju bara gå och titta på resten. Hittar kanske nån tröja eller byxa på Lindex, eller nåt skoj i bok/pyssel affären. Är bara sugen på att strosa på stan, helt enkelt.

Haha jaa, rubriken. Lite roligt var det ändå.
Jag står i kassan och Pippi, vette katten vad hon gör men hon var nog inte där. Så kommer en kille, vi kan kalla honom Carl, fram för han har tjingat en visnings soffa. Han gick i min klass i mellan- och högstadiet (gick även en annan samhälls klass i gymnasiet).
Med sig har han bärhjälp i form av två killar. Den ena kan vi kalla Markus, han gick i min klass i hela grundskolan (tror jag? Eller bara låg- och högstadiet?) och hade sin låda i andra gruppens del av huset i nollan. (DET kommer jag ihåg) Den andre kan vi kalla Christopher, han gick i min klass i lågstadiet men har gått paralellt i mellan- och högstadiet.
Medans dom skruvar och har sig kommer en annan kille, låt mig kalla honom Fredrik. Han gick i paralellklassen hela grundskolan.
Lite kul var det ändå, berättade det för Pippi. Sen var ju en gammal (gammal, gammal) klasskompis (och kompis) mamma in här om dagen. Hon pratade som om det var hundra år sen (och det var det väl sen jag träffade henne) men jag känner att eftersom jag slutade för snart två år sen ändå, och träffade Michelle (hennes dotter) även efter när jag var i skolan med Oscar och det inte var mer än två år sen, så var det inte en sån grej.

Det var lite roligt faktiskt när hon kom in. Jag kände igen henne direkt, men hon tittade liksom inte åt mitt håll (stod och vek kuddfodral, suck) så jag sa inget.
Sen kom hon fram till mig och konversationen löd på ett nästan så här:
- Har ni sånna här överdrag till stolar? Alltså bara över stolarna?
- Nej, det har vi tyvärr inte.
- Jag känner igen dig, har du föräldrar?
(Här tänker jag nåt i stil med "Nej, jag har inga föräldrar, det är nog därför du känner igen mig", men säger snällt)
- Jag gick i samma klass som Michelle.
Hon tittar på min namnbrick och säger:
- Ja men det är ju Jenni! Nu känner jag igen dig!

Och så var det ju allt det här med hur man mår, vad man gör, var man bor, med vem, vad föräldrarna gör, om det är barn på G och allt sånt.
Det här om barn då:
- Ja hur ser det ut, är det dags för några barn för er snart?
- Hehe nej, det får väl vänta lite.
- Ja, det var väl förnuftigt.
Sen går hon och tittar runt en bra stund, jag gör mitt och trodde att hon gått.

Tills hon kommer fram till mig:
- Förresten, du vet väl att Cassandra (Michelles syster (Jennis anm.)) fått barn?
- Nehe? Vad kul! Nej det visste jag inte! När då?
- Ja, en liten flicka. Så nu är jag mormor. I mitten av mars (säger hon inte men jag kommer inte ihåg datumet, men det var i mitten. 13:e, 17:e nånting).
- Grattis vad kul.
Bla, bla, bla. Det var lite roligt.

Och jag har missat min massage för dagen. Det började med att när Oscar låg och tittade på South Park på telefonen när vi lagt oss, så började han lite smått massera mig. Eller om det var att han ville titta, jag vill inte att han skulle göra det, så han sa att han skulle massera mig om han fick titta? Så kan det varit.
I vilket fall som helst, så blev det liksom en "grej". Så till slut var det jag som frågade om inte han skulle titta, haha.
Sen i söndags så fick jag riktig massage och ordentligt eftersom vi gick och la oss rätt tidigt/i tid. Och så sa han att om jag la mig i tid i fortsättningen, senast 21.15, så skulle jag få massage i en kvart.
I måndags missade jag för vi åt och tittade på Heroes så sent så det var kört. Igår hann jag, jippi. Men idag var maten liksom klar strax efter 21 så det var ju ingen idé att ens tänka på det.
Så kan det gå.

Ska kika igenom bloggarna en sista gång och sen nana. För att säkert vakna tidigt och gott imorgon. Funderar på att lägga mig och nana en stund till efter Oscar åkt, men då somnar jag väl inte på kvällen.
Vi får se, det löser sig säkert.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0