Jag blir dumförklarad, om och

MMS

Jag blir dumförklarad, om och om igen. Jag frågar Oscar om vi verkligen brukar åka denna vägen, om pausen brukar vara på lång och jag vet inte allt. Bussresan är allt annat än vad den brukar vara. Och om och om igen säger han att vi brukar inte åka denna bussen. Nej just det. Vi åker ju direktbussen annars och idag har vi ett byte i Norrköping, det är inte alls denna bussen vi brukar åka. Inte undra på att inget stämmer då. Inte ens bussen ser ut som den brukar. Men även det har Oscar förklaring till. Vi har inte åkt sen i julas, inte konstigt om dom hade hunnit byta bussar. Och självklart var bussen in till stan sen. Expressbussen skulle varit inne 10.06 och denna bussen skulle gå 10.20 så det var lagomt (även om jag tyckte att vi kunde åkt tidigare och handlat i stan). Men när vår buss inte kom på var den andra, sega tvungen att åka. Frågade när han skulle vara framme. 10-15 över om han hann för han var försenad också. Så vi fick chansa, annars hade vi fått ta tåget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0