Dunder åska

Anso: Haha nej, när man väl är hemma så får man ju titta! Mja, får väl göra det, suck.


Shit vad det åskar här! Först bara det blixtrade och blixtrade men inget dunder. Sen blixtrade och dundrade det om vartannat. Nu dundrar det! Jag skojar inte när det nästan skakade i stolen här under sista smällen.
Och nu smattrar ärtor ner på fönsterbläcket. Usch, hur ska man kunna sova i det här? Annars är oftast regn och sånt mysigt, men inte när det är sånt här mega. Hua.

Jag sitter och kollar ikapp mig på Charmed. Såg avsnittet av Lipstick Jungle när det väl gick att ladda hem och nu är allt nytt slut, så då kör jag Charmed. En och en halv säsong kvar till slut.
Skulle sett the 4400 men Oscar ville också se det - sen. Eller han skulle kolla ikapp imorgon så vi kan börja se tillsammans snart. Det är bra.

Skrev nog inte det förut, men vi hade så mysigt förut. Direkt när han kom hem började vi rensa ur kylen. Han diskade glasen och jag torkade ur själva skåpet. Sen satte vi oss och fikade och bara pratade.
Han är den enda jag orkar lyssna på när det gäller sånt jag inte är speciellt intresserad av/inte orkar bry mig om (geografi, politik, historia). Om jag är på det humöret då, haha.
Vi pratade om kommande valet, bankkrisen, hans skola, andra världskriget, tycken och tänken... Satt i över en timme vid köksbordet och bara pratade, pratade och pratade.

Satt förbi min massage nu också. Kände att det kunde vara, så kan jag sitta här och kika och läsa bloggar så kan vi gå och lägga oss och mysa om en stund.
Eller så är jag rädd för åskan att jag inte vågar lägga mig än?
Måste nästan vara ovädret Hanna hade i natt. Hon sa att det lät som att det var krigt - minst sagt!

Kommentarer
Postat av: Jasasen

JA men det kan det säkert vara! För det var hemskt, speciellt att vakna till det :( Vart livrädd.. usch!

2008-10-02 @ 21:54:42
Postat av: Ann-Sophie

Usch för åska!!! Såg precis en blixt här och så har der mullrat från och till. Hatar att vara ensam när det åskar, dumma gubbe som jobbar. Haha!

2008-10-02 @ 22:14:49
URL: http://pontiacpower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0