Säger man så?

Såg precis ett klip hos Blondinnisse/Storstadspojken/Blondinbellas pojkvän. Där har han spelat in Bella när hon spelar singstar och sjunger Jag ljuger så bra.
Men egentligen hade det inget med inlägget att göra. Men grejer är att Linda sjunger ju "Jag har min tidning i fred och en säng som är bred" (eller kanske tvärtom?) och så tänkte jag innan dom sjöng att hon sjönd "Jag har min tidning i fre' och en säng som är bre'". Men stockholmsflickorna uttalad d:et så starkt i slutet på både fred och bred.

Så jag började fundera, är det stockholmska att säga bred och fred och typ göteborgska/väst svenska att säga fre' och bre'? Eller är det helt enkelt bara jag som är knäpp?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0