Nostalgi

Inte bara det att Saved by the Bell är bra och roligt, men det är nostalgiskt också.
Dels är det kläderna, byxorna sitter under brösten med pösiga tröjor, killar klär sig nästan som tjejer, höga toffsar, avklippta resårer (i kragen, där ärmarna slutar) och... ja, allt!
Sen är det mycket macho som möter femenism. Och dom har mega mobiler. Dom lyssnar på band - i sina bärbara bandspelare. Så mycket som är tidigt 90-tal med så tydlig skillnad mot nästan 2010. Det skiljer ju ändå nästan 20 år, inte så konstigt.

Men en grej jag reagerade var när dom gick fram till lärarens skrivbord och vässade pennan!
För det första var den en såndär oval grej som satt fast i bordet. Som man bara stoppade in pennan i och vevade. Och sen var det en pennvässare.

Och jag sa till Oscar, att en sån vässare har jag inte sett sen lågstadiet. Knappt ens det. Det var nångång i lågstadiet vi bytte till dom man liksom drog ut en grej och "spännde fast" pennan när man vässade den.
Och dom hade vi bara till mellanstadiet, fanns nog inga pennvässare i högstadiet för då hade vi bara stiftpennor.

Men då tyckte han att pennvässare hade dom under hela skoltiden. Kanske inte dom "gamla" men dom man drog ut. Även i gymnasiet.
Ja, sen har vi ju konstaterat att 90-talets musik inte kommit till Västervik än - men ändå.

Kommentarer
Postat av: Jasas

Åh pennvässorna har jag helt glömt av :D

2008-11-09 @ 09:22:17
URL: http://therockerinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0