Förlovningsdagen

Nu ska vi ner till Ica och köpa mys till förlovningsdagen. Vi är egentligen inte så mycket för att fira saker, men man kan ju äta lite gott och ha mys tycker vi (läs: jag).

Kommer ihåg nån gång under vårat första år, så frågade Oscar om jag var ledsen för att vi inte firat våran halvårsdag. Ehh va?! Haha jag tyckte han var knäpp som frågade typ. Ne men så var det ju nån och nåt och halvårsdag. Kommer inte riktigt ihåg just den delen, men nån kompis eller nåt måste det väl vart som vart "tvingad" att fira att dom varit tillsammans ett halvår, och då undrade Oscar om jag velat göra det också.

Vet att många firar halvår, ett och ett halvt, två och ett halvt och så vidare. Men det är inget för mig/oss. Egentligen inget med två, tre, fyra år heller. Som sagt, man kan göra lite mys och så där, men jag tycker inte man behöver fira förän kanske, kanske fem år och sen tio då.
Sen blir det ju massa dagar man måste fira.

(Första gången man pratade.)
Första gången man träffades.
När man blev ihop.
Förlovningsdagen.
Bröllopsdagen.

Och sen då halvårs dagar, det blir ju massa! Ne, vi har våra dagar men man kan inte fira allt.
Vi hade första kontakten 6:e februari. Vi pratade i telefon första gången 8:e februari. Vi blev tillsammans 19:e februari. Vi träffades första gången 24:e februari. Vi förlovade oss 2 november.
Det blir en massa saker att fira, och sen bröllop. Ne, 19:e och 2:e brukar vi göra nåt mys bara, men inget speciellt så.
Allt jag behöver är ju att vara med Oscar, så då kan jag lika gärna vara med honom här hemma.

Blev mer än vad jag tänkt, haha! Skulle bara sagt att vi skulle ner och handla.
Fläskfilé och klyftpotatis blir det till middag. Och till det ser vi på våran serie, Prison Break.
Det var DET jag skulle skriva! Never mind det andra.

Kommentarer
Postat av: Erika

Oh nej man kan inte fira alla datum. tyvärr. Oj, de va en del datum :) hihi! När blire bröllop då? ;)

2008-11-02 @ 19:41:06
URL: http://precioso.blogg.se/
Postat av: Jasas

Vi firar det datumet då vi träffades (är vår förlovningsdag också) samt vår bröllopsdag, såklart! Sen om vi går ut och äter elr bara sitter hemma med god mat, det är skit samma. Men jag tycker ändå att det är värt att firas. Inte varje dag man träffar mannen i sitt liv! :)

2008-11-03 @ 07:36:03
URL: http://therockerinnan.blogg.se/
Postat av: Nina

Vi firade första halvårsdagen, efter det årsdagar. Fast o andra sidan förlovade vi oss på 1½-årsdagen så egentligen firar vi halvårsdagarna också ;)

Bröllopsdagen blir på smma datum som förlovnings eller tillsammans så då blir det att slå ihop det :)

2009-02-09 @ 18:30:15
URL: http://niini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0