Dumma dag

Usch och fy, idag har inte alls varit en bra dag. Blök.

Började redan igår, när jag somnade i soffan med Gynning. Klockan hann inte bli 22 innan jag sussade gott.
Blir väckt vid 2-tiden och ska gå och lägga mig. Kommer som tur på är att man kanske ska ställa klockan. Tänker att även om jag börjar 14 så är det ju bra att gå upp vid 9 så jag hinner duscha och äta i lugn och ro. Sagt och gjort, klockan ställs på 9.
Går och lägger mig och somnar gott. Vaknar av klockan och snoozar en stund och går sen upp. Duschar och sätter mig och äter lite. Så ringer telefonen, jobbet. Svarar och dom undrar vad jag gör? Äter frukost. Jaha, ditt schema säger att du börjar klockan 10. Oj!
Tänkte senast igår att jag måste komma ihåg att fixa lunch till idag innan jag åker, men jag hade inte riktigt den kollen klockan 2 på natten, efter att ha sovit i typ fyra timmar och tröttare än trött.

Så det var ju bara att stressa iväg och redan där känns ju dagen kass. Hela dagen blir ju alltid knäpp när morgonen blir fel.
Har varit en sådär allmänt tråkig och jobbig dag. Bökiga kunder och sånt. Lite kuligt när mami svänger förbi, sånna tillfällen gör alltid dagen lättare.
Sen hade jag ju pratat med T, fastighetsskötaren som skulle fixa allt som var paj och så i nya. Så imorgon blir det till att ringa för att fråga om han glömt hälften eller skulle komma tillbaka och fixa det han inte gjort. Weeeell, sådär roligt.
Sen har ju allt vanligt varit igång också, bara för att dagen skulle vara jobbigare.
Ne usch vad gnälligt men dagen har inte varit speciellt positiv mot mig. Suck.
Funderar på att gå ner och tvätta imorgon. Blir ju lagom roligt bara att sitta på en matstol i två timmar, eller fyra, och titta på tv. Jaja, allt blir ju vad man gör det till, så kanske får vi skitskoj?

Gismo är ett bustroll, det torde tyda på att han är på bättringsvägen? Har inte orkat/kunnat resa mig och kolla än, men får ta mig en kik på honom innnan jag lägger mig, vilket jag tänkt göra snart.

Godnattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0