Bak

Bidde 24 kanelbullar, lagomt brända, haha! Och 12 typ frallor. Det ville sig inte som jag ville det så då blidde det frallor. Låååg värme på ugnen (125C tror jag?) och så får dom vara inne tills dom blir fina. Men nu är dom på jäsning en sista gång. Andra satsen bullar får vänta till imorgon. Jag och ryggen orkade inte riktigt mer nu. Men ska hänga tvätten och försöka dammsuga innan det blir alldeles för sent. Bara en snabbis vid soffan och i köket.
Så skönt att få saker gjorda. Och igen, att det känns skönt och bra att ha det gjort, inte jobbigt. Man vill ha det fint och man vill städa. Man kan titta ut i köket och ingen kan se att jag bakat i ett par timmar, förutom resultaten då (bullarna och jäsande frallor). Allt är diskat, utom det stora degbunken och lite smått som ligger i vasken.
Fy katten vad duktig jag är!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0