Vem gör vad?

Vem tvättar? Jag "bestämmer" när det blir men vi gör det nog lika mycket.
   Vem städar? Mest Oscar, eller ja båda men han har övertaget faktiskt.
Vem lagar maten? Hmm, blir väl Oscar där också.
   Vem dukar? Olika eller så hjälps vi åt.
Vem dukar av? Ingen, hah.
   Vem diskar? Mest Oscar men vi hjälps åt rätt bra?
Vem bäddar? Bäddar rent tillsammans, bäddar gör vi aldrig.
   Vem rensar avloppet? ÄNTLIGEN! Moi, yours truly, jag!
Vem går ut med soppåsen? Den som hinner på väg till skolan eller jobbet.
   Vem stryker? Jag, jag, jag!
Vem byter glödlampor? Det har nog Oscar gjort dom få gånger det behövts.
   Vem plockar undan saker som ligger och skräpar? Beror på, båda skulle jag nog säga.
Vem vattnar blommor? Ingen.
   Vem handlar? Alltid båda!
Vem gör det fint hemma? Beror väl på hur man ser det? Men vi hjälps åt?
   Vem köper oftast födelsedagspresenter? Moi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0