Då kör vi!

Okej gårdagen då, jag har nog börjat återhämta mig, haha! Nej, så allvarligt är det inte men kul var det.

Carina, chefen, fyller 40 idag så några av tjejerna hade bestämt sig för bus igår/i natt. Pippi frågade om jag vill följa med i onsdags och jag var tveksam, när jag skulle jobba torsdag och fredag lär jag vara trött på fredag kväll och ont och så. Men vi får se kände jag.
Så på fredag åkte Malin och fixade blommor och presentkort till Carina. Vi la 100 kronor var, så hon köpte ett presentkort hos Ticnet på 500 kronor och köpte blommor för resten så hon fick nåt mer än ett papper i present, hehe.
I alla fall så skulle vi "förfesta" hos Pippi efter jobbet så efter att Malin bjudit in även Rebecca och hon var tveksam till det så följde vi båda med "en liten stund bara".
Satt hos Pippi och tjötade, blåste ballonger och drack lite gott. Blidde runt 70 ballonger där, några som skulle hängas utanför hos Carina, några i den snitslade vägen från Jessica (där hon var medans dom smyckade hennes hus) och sen skulle hela hennes sovrum fyllas med ballonger! Ja, lycka till tänkte jag bara.
Käkade smarrig thai mat som Håkan (Pippis man) lagat, var mums i magen verkligen. Sen skulle dom gå upp till Carina och jag kände att det var dags att åka hem. Klockan var snart 22 (läggdags alltså, haha) och jag kände av ryggen en del så jag vinkade hej då och gick till bussen.

Skickade sen meddelande till Pippi, visste inte om jag skulle våga prata med henne beroende på hur mycket hon druckit. Men hon ringde strax efter om lät helt klar och dom var redan klara. Halva sovrummet var ballongat, skulle inte bli mer, och allt utanför var klart så Carina skulle snart vara på ingång. Kul!
Hon lovade i och för sig att skicka bilder sen, men vi får väl se om hon har nåt att visa på måndag eller om hon glömde bort det där mitt i.

Okej, nu lät det verkligen inte som värsta grejen som jag tycker jag fått det att låta som innan, men dom där timmarna ställde till det rätt rejält (gud, jag är verkligen pensionär!) Jag kom inte i säng förrän 00-tiden och Oscar tittade på film så jag somnade inte ordentlig förrän typ 00.40 och lyckade sen sova till 10 i morse.
Lite synd dock att jag missade hela igår kväll/natt men samtidigt så hade jag nog inte varit mycket till människa idag om jag varit där. Känner idag att det var mycket igår ändå. Men men, det var kul att tjöta och umgås hos Pippi en stund!

Idag har vi bakat, blev inte så mycket som jag tänkt men vi har ju hela dagen imorgon också.
Haha, när jag tänker efter är det bara en kaka som står i kylen över natten och en kladdkaka! Får se om det blir två till ikväll så blir det fyra-fem skapelser till imorgon. Och maten då, vi glömde totalt det där med att köttet skulle ligga i marinad i 6 timmar, så vi gör det ikväll istället så får det gotta till sig ordentligt!

Vad sägs om lite mer bak? Eller en bit kladdkaka? Ja, så blir det nog. See you later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0