Korviiiis!

Haha, ja visst är det skönt när ens problem inte är större än så, Hanna. Får hålla med, skrattade ibland men jag trodde den skulle vara jättebra efter allt jag hade hört, men alla kan ju inte ha samma smak!


Nu åkte precis Korvis hem. Det ville han inte, han och Oscar har suttit och spelat Wii i typ en timme. Gos pojkarna. Och maten var god, lika så kakor och bullar.
Vi skulle bakat men jag orkade inte och han hade ju ändå att göra. Blir bra en annan dag.
Dessutom tyckte han att det var länge sen han sovit över hos oss (eller som han sa själv: "Det var länge sen jag sovade över hos er", haha sötis) så han skulle säga till mamma och pappa att dom skulle säga till sina kompisar att dom skulle ha fest igen så han fick sova här igen!

Jag väntar bara på den dagen när han är för stor för att sova tre i våran säng, eller ens sova i våran säng. Frågar alltid om han vill sova med oss i våran säng, på en extra säng eller i soffan. Han hamnar alltid i våran säng. Hoppas han aldrig blir stor! Helt sjukt att han börjar skolan på måndag, lite ångest får man nästan.
Han blir stor, alldeles för fort! Som mamma sa, snart är han 19 och stor, haha. Och jag kontrade med att han flyttat hemmifrån och hon snart skulle bli farmor, haha. Det gick inte hela vägen hem, men det var inte så noga.

Tror jag ska ta och krypa till kojs nu. Blev ingen spagetti och köttfärssås förut, dom hade ätit makaroner och köttfärsås på fritids, haha. Snacka om typiskt. Så vi åt potatis gratäng och nåt schnitzel kött, minns inte vad nu.
Och när vi sätter oss och ska äta säger han:

- Jenni, vet du vad jag önskar att detta var nu?
- Nej?
- Tacos!
- Men, varför sa du inte det när vi var i affären? Vi hade ju köttfärs till köttfärssåsen, då kunde vi ju ha gjort tacos istället.
- Maa, jaa, men detta går också bra!

Haha, sötis. Så nu blidde det två matlådor till mig. Ska koka potatis imorgon bitti och ha med, sen steker jag resterna på kvällen så blir det ännu en matlåda. Oscar får sig en köttbit och lite gratäng nån annan dag. Så skönt när det är så gott som klart. Haha, åh, jag som ska duscha imorgon bitti, jag får nog skicka Oscar att skala potatisarna, haha!

Så är det jobb imorgon, Pippi är där, tjiho! Hon skällde så på Carina igår för jag behövde ju vara ledig idag så hon och jag bytte dagar. Hon jobbade min dag idag och jag jobbar hennes dag på fredag. Jag och Jessica hade kassan igår och pillade där med plock och monterade saker och så. Pippi höll på med dynorna en bit bort. Och när Carina kom och berättade att vi skulle byta dagar skällde Pippi på henne. "Men när ska jag få jobba med Jenni?? Det är ju tur att jag håller på med dynorna här så jag åtminstonde får SE henne!" Och blev lite lätt tokig. Carina visste inte riktigt vart hon skulle ta vägen, haha.
Så när vi slutade kollade jag på schemat och frågade Pippi vad hon gapade om. Enda dagarna på hela veckan som vi inte jobbar ihop är idag och fredag, både hon och jag jobbar sex dagar denna veckan men vi är inte lediga samma dag. Så vi jobbar måndag, onsdag, torsdag och helgen ihop (även om jag inte kan på söndag heller, typiskt) så så farligt var detg inte. "Jaja, låt mig skälla på Carina som jag vill!" svarade hon bara, haha!

Ja, så blev det ett rätt långt inlägg ändå och tiden gick iväg så det kanske är okej att lägga sig. För en kvart sen gick det ju bara inte att lägga sig tyckte Oscar. Jaja, jag är så trött så ögonen går i kors så here it goes!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, ja du verkar vara som jag - att inte ha så stora problem - och det är ju helt fantastiskt!

2008-08-20 @ 12:43:55
URL: http://therockerinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0