Best of 2009 i filmer

Jag är på filmhumör men vet inte vad vi ska se men jag vet ju att det finns massor jag tänkt att jag ska se men glömt av. Började googla "top 50 filmer 2009" och kom till TimesOnline och dom som verkade sevärda, från deras lista, från 2009 (hittade inga i 2008) var:

- Knowing
- A Perfect Getaway
- The Curious Case of Benjamin Button

Sen hittade jag även en lista på årtiondets bästa filmer 2000-2009 och hittade många filmer jag hörttalas om men inte sett, och några som jag egentligen tyckte man "bör" ha sett men inte tyckte verkade bra och därför inte orkade ha med, men dessa blev det i alla fall:

- A History of Violence
- Memento
- Juno
- Eternal Sunshine of the Spotless Mind

The search continues till Inside Movies lista över 2009s bästa filmer och där var en hel del bra men lite tråkigt att "handlingen" mest var vad dom som skrivit tyckte om filmen så man fick IMDB:a dom som såg spännande ut, men jag hittade ju flera ändå:

- Cloudy With a Chance of Meatballs
- It's Complicated
- World's Greatest Dad
- Sherlock Holmes
- The Cove
- Up in the Air

Så nu ska vi väl hitta nåt att titta på. En stund, beroende på hur många av dom Oscar vågar sig igenom, jag valde ändå bort alla tjejfilmer han säkert inte vill se, men som jag vill se för att ha sett, typ.
Alla länkar till filmerna går till deras sida på IMDB.

Kommentarer
Postat av: Anneli

A history of violence, är det den med Viggo Mortensen? Den har jag sett, vill jag minnas, om det är Viggo som är med. Inte så bra, ändå. Såg den mest för att han var med ;P



Knowing, med Nicolas Cage? Klart sevärd. De andra har jag inte sett, tror jag...

2010-03-09 @ 12:11:27
Postat av: ♥ Jasas

Är inte så insatt i filmerna så jag svarar här på inlägget under, i stället! :P



Men det tänkte jag på härom dagen.. för jag råkade komma in på Tv6 och såg typ Vakna wannabe's.. eller ja, min första tanke! :D Men dom verkade vara goa göbbar.

2010-03-09 @ 19:32:40
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0