Det hanns innan 110221

Dom kom, dom åt, dom gick. Maah, inte riktigt så kanske, det blev en del tjöt och så också och det var faktiskt kul att ha dom här, inte ofta pappa och Lena tittar förbi direkt.

Vi bjöd på köttfärspaj med sallad och creme fraise med tomat och chili. Kul att se att pappa har nåågra spärrar för han kunde inte med att ta sista biten :P Men han tog en bit till, och så en liten, och så en liten till haha! Så jag tolkar det som att det var gott, även Lena tog en bit till och det är ju bästa betyget man kan få, tycker jag allt.

Efter det blev det kaffe med en speciell kladdkaka. Eller ja, kladdkakan var den vanliga, med det receptet, sen hade vi choklad på också. Det skulle ju vara minttryffel med 1 dl. grädde, 2 msk. smör och 200 g. choklad och några droppar mint, men vi körde med marabous mintchoklad istället och det blev riktigt krämigt och gott, jämfört med blockchokladen. Smarrigt värre!

Rekomenderar detta starkt, det gifte sig perfekt i munnen och det kladdkakereceptet är nog det bästa jag nånsin gjort. Sen kan man ju variera sig i kladdkakan och vilken choklad man har på så klart. Men mm, detta måste ni testa!

Ska fota den fina blomman vi fick. Har en som vi fick för några år sen som håller på att ge upp, allt utom palmen har nog sjungit sista värsen men detta var tack och lov en kaktus, haha! Men den var riktigt fin så jag hoppas allt att den ska hålla ett tag, precis sån färg jag vill ha i köket dessutom!

Så nu är väl kalasandet över. Jag får ta med mig kaka ner till farmor en dag känner jag. Pappa blev lite sur för att jag inte varit nere och jag har väl ingen som helst bra ursäkt till att inte ha varit där heller. Ska bara få tummen ur, detta var en kaka hon inte kan få missa, haha!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Det är det bästa betyget ja, att folk tar mer! Minns hur stolt Andreas blev då hela min familj ville ha en extra portion av hans lasagne! Som han kämpade med den! Haha :D



Kunde inte kommentera om elen, men det är ju skönt att få lite mindre räkningar - ändå! Men jag måste nog säga att jag tycker ni ligger väldigt högt i förbrukning, på en tvåa? Det är vad ni har väl? :S Det är lustigt det där med el ändå, och hur mycket man förbrukar. Trots att vi har fjärravläsning så har de ändå en beräknad årsförbrukning som de utgår ifrån ifall det krånglar, och den är är vanligtvis beräknad på föregående hyresgäst, så vår låg på 1800 kwh när vi flyttade in! Det är ju ingenting! Var bara att ringa och säga att vi vill nog ha den dubblad iaf, för säkerhets skull ;) Skönt att slippa de där stora sluträkningarna vid årsskiftet måste jag säga :)

2010-03-10 @ 21:22:30
Postat av: ♥ Jasas

RECEPT PÅ PAJEN NU, TACK! Kladdkakan lät ju som en redig mun-orgasm! :D



Jag tycker också du ska få tid till att besöka din farmor. Annars tar jag över henne och gör henne till min farmor!

2010-03-10 @ 21:39:02
URL: http://jasas.se
Postat av: Chathrine

mm, jag hade mintchokladen i muffins. Det var så gott. Man kan ha det i brownies annars.

2010-03-10 @ 22:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0