Tjugo-tio

Anneli: Haha nej, jag har fått detta berättat för mig och bilderna har alla andra tagit, jag låg hemma och sov ;) Men faktiskt så tog jag en bra bild på mammas kamera men fick aldrig lagt in den tyvärr, får höra om hon vill maila, annars kanske det fanns nåååån bild på mig, hah!
Haha okej, konstigt det där att han aldrig lär sig då! Jag har faktiskt aldrig sett den, visste inte vad den handlade om, inte lönt att fråga Oscar för han skulle se den eftersom han aldrig sett den, haha! Första gången, annars brukar han se om filmer. Men jag fick det till typ Robin Hood, eller nåt?

Jasas: Många kommentarer = långa svar. Speciellt när det gäller mig som måste skriva en hel utläggning till varje kommentar också, hah! Oftast i alla fall.
Nej, det är ännu tidigare(?) än så. Tror man träffas på/genom BVC/MVC, dom var la kanske 7-8 mammor med barn födda nära som träffades hos varandra ibland och säkert ibland på om det nu var BVC eller MVC. Fanns när jag var liten också. Öppna förskolan är ju till "alla", detta var bara mammor (och pappor om dom kunde/man var hos just dom) och en liten grupp som sagt.
Jaa, det var otroligt gott! Hon är så fiffig och piffig min mamma när det gäller sånt!





Ehh, jaha? Vad tänkte jag nu?
Jo, ah! Ursäkta, haha!

Jag har en telefonminiräknare här på mitt skrivbord. Jag vet inte riktigt vad den kan göra, massa häftiga grejer ser det ut som men jag använder den som klocka, hålla-koll-på-datumet-grej och miniräknare men kopplar man in den kan man ringa på den också.

I vilket fall så tittar jag på den gång på gång. Varför står det tjugo-tio på den? 2010 alltså. För att det är året. När det stod 2009 var det inte alls konstigt, men tjugo-tio ser bara koko ut. Och det ska man glo på i ett år liksom? Varför är det så svårt att ta in 2010. Eller att säga "H*n föddes/dom gifte sig -11" känns också udda. Jämfört med -73 eller -07. Eller är det bara jag?



Kommentarer
Postat av: ♥ Jasas

MVC-grupp / föräldragrupp? O.o Jag vet inte. Vi träffades några gånger på MVC då vi väntade Mio.. sen höll mammorna ihop 2 gånger på Åhlens, men det blev bara lamt, hahaha. Men det finns säkert de grupper som klickar och där man kan hitta bra vänner att umgås genom mammaledigheten och sådär?



Jag tycker faktiskt det känns bra att skriva och säga 2010 (tvåtusentio) för jag har skrivit 09/10 på varenda daganteckning på jobbet) sedan november pga av att vissas daganteckningslappar fylls så fort. Så jag tror det är därför!

2010-01-01 @ 22:16:45
URL: http://jasas.se
Postat av: ♥ Jasas

..jag menar fylls så sakta ju! :D

2010-01-01 @ 22:17:18
URL: http://jasas.se
Postat av: ♥ Jasas

..sen tycker jag för övrigt att det är kul att få långa svar på mina kommentarer!!!!!!! Finns inget så tråkigt som att inte få någon som helst respons. Men här inne får man ju respons på allt!



Nu kom jag och tänka på en grej. Du gör aldrig smilisar! Fan vad coolt! :O

2010-01-01 @ 22:18:14
URL: http://jasas.se
Postat av: Nilla

Hej på dig!

Trillade in här via tjejsnack...



Nej, det är inte bara du som har svårt att komma överens med det nya årtiondet. Det har jag med.



Ska ha barn i maj, o det känns så konstigt att skriva 10.05.13 (alltså 13/5-2010). Det är helkonstigt att årtalet plötsligt börjar på en "1:a". Hmm, kommer man kunna vänja sig, liksom?



Jag tror att jag kommer att skriva (t.ex) 2010.05.13 hela detta året. Lägga till tusentalet med... Det ser mest rätt ut så ;)



Jättefin blogg du har!

kramen

2010-01-04 @ 05:02:12
URL: http://phernilla.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0