Sovande boklus

Jahaja, här fick jag en utskällning vid 7 för att min klocka "låter så mycket" när den ringer (två gånger vad tioende minut) och jag inte alltid vaknade och snoozade.

Ursääääkta då. Vid 7.40 försökte jag ställa om den på 8 men så vaknade jag strax innan 10. Hur gick det här till? funderade jag och tog mig upp. Vet inte riktigt vad jag ska göra för att vakna av klockan när jag inte måste upp. Händer inte lika ofta när jag har en tid och passa för då är väl kroppen inställd på att gå upp. Jag har ändå Tick Tock och 1000 Miles som ringsingnaler och byter rätt ofta.

Hopplöst är vad det är. Men nu känns det som jag kommer sätta mig i soffan och läsa? Gosh! Jag fick en bok, som jag dessutom önskat mig, av mamma i julklapp... måste vart julen 2008? Alternativt när jag fyllde år 2009. Men jag har veeerkligen kommit ifrån det här med att läsa.

När jag var yngre läste jag flera böcker om dagen om det var så. Läste alltid ett antal kapitel innan jag somnade och vissa lov har jag spenderat med näsan i nån bok, hah! Och framför allt när jag läste Isfolket, då bara visslade det, bok efter bok. Men nu så! Tog några kapitel att komma igång och igår låg jag och grät som jag vet inte vad, haha!

"Min bästa väns dotter, varför skriver man en bok om sin bästa väns dotter?" frågade Oscar mig. "Ja, varför gör man en serie om Stargate?" frågade jag och han suckade, så jag suckade. Men när han läste baksidan så tyckte han "Du kunde ju bara sagt vad den handlade om" haha ja, ursmäkta!

Kommentarer
Postat av: ♥ Jasas

Jag har alltid kommit i bokperioder, men nu sen jag började blogga för X antal år sedan så pallar jag inte. Sen så är man lite slut i huvudet efter dagen, ibland - så då är det hellre skönt att ligga och tänka, tycker jag. Och sen somna gott! :D

2010-02-26 @ 22:26:59
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0