Två av tre

Jag får börja checka av min lista lite känner jag. Vi börjar med jobb och mående för internet-historien är lite väl så jag orkar inte nu, verkligen.

I... tisdags blir det, hade vi precis satt mig och börjat kolla matlista för veckan, jag hade skrivit typ tisdag och så ringde Carina "Hej, ville du jobba, nu?" och det ville jag ju så klart. Utan internet fick jag ringa mamma och be henne kolla när och hur bussarna gick, så jag inte gick till nån som inte gick eller väntade till en senare när det gått nån annan emellan. I-landsproblem, ja.

Så jag åt mer/färdigt, hoppade i kläder och åkte. Det blev en rätt annrolunda dag på grund av en här "Spara momsen"-kampanjen, många glada kunder som blev överraskade när dom kom till kassan och hade 20% rabatt på det dom handlat. Fanns ju dom som inte tyckte det var okej att kampanjen sa spara momsen, men att vi ändå drar moms. Men, sån är lagen och inte ens dom på Jysk står över den, tyvärr.

Det roliga, eller typiska, var att i lördags sa mamma att dom blivit förkylda. Jag var ju där torsdag och fredag och peppar peppar kände inget på lördagenl. På söndagen började det göra ont där i skiftet hals/näsa men ah, det är väl inget. Måndag, förkyld men snorig näsa. Låg bara i soffan och sängen heela dagen verkligen, och inget internet att roa mig med.

Mådde lite bättre på tisdagen men sen när vi närmade oss stängning längtade jag hem. Gjorde ont här och var och förkylningen hade blivit sämre. Tack och lov hade världens bästa mamma kommit med lunch i form av sallad till mig, även om jag inte hade så värst mycket matlust. Smarto hade tagit med sig kycklinggryta, stark sådan med sweetchhili, matchar gott med sårig och öm hals - not.

Men, det var bara att ta sig hem, äta och hoppa i säng för nästa dag, onsdag, var det obligatoriskt jobb. Dom bygger om lagret och då behöver dom en ordinarie i butik och det var bara tisdag och onsdag som funkade, och nästa vecka börjar plast (utemöbler) komma så då ska helst lagret vara klart. Så, bita ihop tänkte jag.

Men jag mådde mycket, mycket bättre igår morse än vad jag gjort kvällen innan. Carina sa det att hon tyckte nästan att jag borde stannat hemma ändå, men jag sa att det var så mycket bättre och sen på kvällen var det inte i närheten av lika illa som dagen innan. Så jag har pratat moms, moms och moms i två dagar nu, ska bli skönt att slippa idag.

Vi missade precis ett fullpott provköp, det var lite därför jag var inne också för att vi skulle klara det (skryt, ja) men så fick Carina en kund när han kom in, jag skulle jaga honom när Carina kom tillbaka och då fastnade jag med en annan kund. Inom 3 minuter ska vi ju ha sökt upp honom och erbjudit honom hjälp, men det gick ju inte så bra då. Tyyyyypiskt, så störigt verkligen.

Men annars har veckan, den något korta jobbveckan, varit bra! Var jätteskönt att få komma in två dagar så, och det behövdes för klirr i kassan i slutet av mars dessutom. Två flugor i en smäll. Eller ja, tre, fyra, fem kanske. Men två minst. Så nu har jag dessuom lindrat abstinensen lite, hah! Och, förkylningen mår ännu lite bättre idag så snart ska jag väl vara kvitt den, och är glad att Oscar sluppit det hela!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0