Om badet igår

Nu minns jag inte allt vad jag tänkte igår när blogg.se valde att strula, så jag får väl ta det jag kommer ihåg, och i den takt och ordning jag kommer ihåg det.

Kan ju fortsätta med badet. Var ganska lite barn, ena gruppen var bara halv och dom andra var det lite fler i men så är det ju på sportlovsveckan, vi hade ju veckan som gick, och även när det är sånt väder. Och med sjukdommar och så också, som det är en hel del av under denna årstiden.

Det gick i alla fall bra med dom barnen vi hade. Vi valde att säga till pappan till barnet som "var på tapeten" förra veckan att kontakta kansliet så dom kanske kunde testa en lektion där ute för att se hur det går. Hon är egentligen inte helt redo, hon kan inte allt hundra som hon ska kunna, men hon är jätteduktig så hon kan fixa det. Kan blir vilket av det.

Annars var det en som hade fått kallsup som tyckte det var obehagligt. Och både jag och mamma blev så imponerade för pappan stod en bit bort och tittade så allt var okej men fanns tillräckligt nära om barnet skulle blir superuber ledsen men lät oss/mamma ta hand om det.

Många föräldrar får ju panik (och jag förstår dom) när nåt händer deras barn och rusar fram till kanten och ska ha upp barnet ur vattnet så dom kan få sitta och trösta. Men det viktigaste och bästa för barnet är ju om den kommer i igen så den känner att vattnet inte är farligt, så den inte går hem och är rädd för vattnet.

Lite småsurt blev det dock när vi var klara och blev ombedda att ta på oss skorna utanför omklädningsrummet. Man får inte ha med sig skorna i skåpet, för då blir det smutsigt på golvet till sko-området. Så det slutade vi med - trots att andra fortfarande gör så.

Men så började vi med att sätta oss där och torka av fötterna för med strumpor kan man inte gå för golven är avspolade. Men då blev det tydligen för smutsigt så jag fick sätta mig utanför, i gången, och sätta på mig strumpor och skor? Eh, jaha? Funkar la till sommarn när man kanske inte har så mycket att ta på, men nu är det ju dessutom smutsigt där ute också.

Har man valt att ta ett jobb som städare för man ju ta tiderna det gäller. Vårat sista pass slutar 19.05 och då ska vi ändå plocka undan och så också, och få lov att duscha och byta om, men när vi kommer ut fem-tio minuter efter passet är hon närstan klar.

Men ja, badet gick i alla fall bra, haha! OCH JA! Det får jag ju inte glömma. Jag fick en ballong av en tjej! Jag blev så chockad, och glad! Jag var på väg upp ur bassängen och så kastade hon den till mig "Här!" och jag sköt den till henne och hon sköt tillbaka. "Den är hemifrån, det var viktigt att fröken skulle ha den" sa mamman. Men åh, tack så hemskt mycket! På min födelsedag och allt!

Kommentarer
Postat av: ♥ Jasas

Ja det med att gå ner i vattnet igen är ju som när jag blev avkastad av hästen.. tyvärr (?) så var ju mamma där, så hon kom springandes. Och min morbrors fru stod ändå och sa "snälla, låt Hanna hoppa upp, annars kommer hon vara livrädd för att rida sen, och hon tycker ju det är så kul". Men mamma tittade på Lena, som om hon vore dum i huvudet, och sen gick vi ifrån hästen :( Och sen dess har jag inte vågat hoppa upp.. Så du har helt rätt!



Vad gulligt att du fick en ballong, och vilken timing, på din födselsedag! <3 Vilken färg hade den? :D

2010-02-22 @ 18:46:49
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0