Hur tidigt är tidigt?

Chathrine: Ja det är ju för att hindra folk från att spamma, som det meddelandet på lunar "Ajabaja *dra i håret* Inte så fort!". Sen kan man ju välja om man vill ha det, eller kunde då, men nu har dom satt in det på alla då, suck. Varför koncentrera sig på det viktiga? Näää.





Vad gör alla denna morgon? Varför är ni inte vakna och bloggar så jag har nåt att underhålla mig med det sista innan jag ska dra mig? Latmaskar!

Apropå det, så skulle jag ringa en kund igår och "stöta på" för den hade inte hämtat sin soffa som vi ringt om för snart två veckor sen. Men vi öppnar 10 och det är lördagsmorgon. När Patrik kom ut lite innan 11 och frågade om jag ringt så sa jag att det kändes lite tidigt, en lördagsmorgon. Och han tyckte att man kan ju inte sova bort hela dagen ändå.

Vad säger ni? Vad hade ni sagt och tyckt om man ringt klockan 10 en lördagsmorgon "Hej, jag skulle bara höra om du fortfarande är intresserad av din soffa?"

Fast å andra sidan kan vi ju ringa klockan 10 en vardag och har man jobbat natt är man ju minst lika trött (som om man varit ute/uppe sent) och det tänker vi ju inte. Man tänker sällan på dom som jobbar natt eller skift. Men då får man ju nästan säga det när man beställer "Jag jobbar skift/natt så ring helst efter den här tiden". Vet att nån gång har det varit så.

Jaja, jag tyckte i alla fall att det var lite väl med 10 så jag ringde strax efter 11 istället. Kändes lite bättre, även om kanske just dom var uppe-med-tuppen-människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0