21 going on 30

Och födelsedagen, den får jag nog säga var bra. Trodde det skulle blivit en lugn dag hemma tills det var dags för badet, men så kom ju Malin med två tjejer.

Var himla trevligt, och av dom fick vi ett kinderägg och jag fick en pistol med plastkulor för att kunna skjuta Oscar när han inte lyder mig, hahaha! Så himla bra, och den har redan kommit till användning. Även till "häll upp vatten till mig" under pistolhot. Så det var en himla bra present, undra om det är så Malin dresserar sin man? Hah!

Blev massa grattis via FB och SMS och bloggar men jag saknade ändå några, och blev lite ledsen för att dom som jag ändra räknar till närmsta släkten (en faster, moster, mormor/morfar) glömde av mig. Ett SMS tar ju inte så lång stund ändå men så är det kanske när man blir gammal, då är det inte så noga längre. Väntar på att svärmor ringer och grattar Oscar idag och hälsar till mig.

Men Malin och tjejorna var här till jag skulle åka, eller ja mamma ringde och frågade om vi kunde åka lite tidigare och då såg jag hur fort tiden hade gått. Då satt vi med våra småtjejer i köket så Malins tjejer kunde leka lite. Så dom åkte hem och jag inväntade mammas samtal att hon skulle åka så jag kunde gå ner och möta henne. Och kallt var det.

Sen när jag kom hem ringde farmor och så glad jag blev! Svarade och så hör jag bara nåt klingande på finska, antar att det var ja må hon leva eller nåt liknande. Min mormor sjöng alltid för mig när jag var liten men jag kan inte komma ihåg att farmor gjort det. Synd, för igår när hon sjöng i telefon så ville jag vara liten, så liten igen och att hon skulle sjunga för mig.

Men så är jag ju 21 nu då. MAJ GAD! Närmare 30 än 10 och allt. 20 kändes inte så gammalt men av nån anledning känns 21 göööör gammalt, haha! Malin frågade igår "Hur känns det att fylla 17 nu då?" och jag sa att jag har inte kommit så långt än att jag behöver dra av nåt på min ålder, det känns jättebra att vara 21, HA! Bara för att hon nyss fyllde 26 för... jag vet inte vilken gång i ordningen.

Så alla and all är jag nöjd med min födelsedag. Vi sjöng "Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag för det är Jennis födelsedag! Hurra hurra HURRA!" runt 500 gånger igår och jag hade mysigt besök och sådär. Jag ska inte klaga, i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Ja, men 21 är ju faktiskt ett HELT ÅR äldre än 20, klart att du är lastgammal nu ;) Jag närmar mig pensionsålder, för övrigt ;)

2010-02-22 @ 18:14:38
Postat av: Ann-Sophie

Åh 21! Det var goa tider det, hihi. Jag blir 28 på lördag. Det är värre, hahaha. :P

2010-02-22 @ 18:52:26
URL: http://pontiacpower.blogg.se/
Postat av: ♥ Jasas

Ja 21 hela år! Det är inte dåligt, men jag ser dig som 25, ändå! :P Fast du stannar liksom vid 25, du blir inte äldre (hos mig). Så du kommer vara en evig tjugofemma för mig, vilket är bra sen när du blir 25+?



2010-02-22 @ 19:39:25
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0