Så klockrent

Tänkte på att jag hade en rubrik här om dagen som var typ "Jenni direkt, kan jag stå till tjänst med något?" och den hade ju passat idag egentligen.

Jag är sån att ringer det på jobbet så slänger jag mig på telefonen. Det värsta är om man står och pratar med nån, typ kollega, och inte vill bryta egentligen men så viiiill man ju svara i telefonen. Inte riktigt lika jobbigt i ett samtal med en kund men då svarar jag gärna och ber dom vänta.

Det började väl egentligen när Malin jobbade hos oss för då tävlade vi om vem som kunde svara först, egentligen med alla men ingen annan var på, tråkigt.

Och då fick jag ändå kommentaren när jag praktiserat ett tag "Vi måste verkligen lära dig att svara i telefon!" för jag svarade aldrig om det ringde utifrån utan tog en telefon och letade upp nån ordinarie. Vet inte varför, för jag hjälpte ju kunder i butik och allt?

I vilket fall ringde en butikschef från en annan butik idag och vi har pratat en hel del det senaste när hon ringt, för att jag svarat då så klart - som alltid.

Så idag när jag svarade så frågade hon om det alltid var jag som svarade i telefonen? Det är väl klart! Jag är ju anställd bara för att svara i telefon! Ne, men så länge telefonerna funkar som dom ska och jag inte står och pratar med nån så svarar jag.

Det positiva är att dom andra har sen ett tag reagerat på det, så nu lite småtävlar ju dom med mig haha! Eller mobbar mig om telefonen inte funkar så dom hinner före.

Kommentarer
Postat av: JASAS.se

måste du ju slänga dig över telefonen i fortsättningen, också :P BARA FÖR ATT!

2009-10-07 @ 22:41:27
URL: http://jasas.se
Postat av: Anneli

Det tar ju ett tag innan man blir varm i kläderna. Är ju så onödigt att svara om man inte kan hjälpa den som ringer, eller hur man ska säga.

2009-10-08 @ 12:06:33
Postat av: Malin

Jag fick nästan in snittsen i sommras=)) Men du är riktigt snabb;)

2009-10-08 @ 21:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0