En annorlunda kväll, stängning och leverans

Åh mamma mia vilken kväll, haha! Har aldrig varit med om dess like!

Jag började 14 idag. Då väntade vi fortfarande på sängleveransen och sa lite skämtsamt att hoppas inte den trillar in strax innan stängning men det bästa vore om den kom innan 16 då praktikanterna fortfarande var kvar eftersom det bara var jag och Pernilla förutom en praktiant vi har i kassan som var till 15.30 sååå... Ja. Vi önskade oss helt enkelt en smidig leverans när så många som möjligt var kvar för att hjälpa till.

15.30 går första praktikanten, då blir en av oss låsta i kassan men en halvtimme tills dom två andra går. Jah, heja heja! Dom gick och vi hoppades på en smidig och liten leverans. Skämtade igen om att bara den inte kommer nära stängning för igår hade dom haft ganska rush från 16.30 till stängning och ifall det skulle bli så idag också. Och så är det bara vi, hoppas den kommer innan det bara.

Nej men okej, ingen leverans. Runt 17.45 kom Malin ner och hälsade på och tappade hakan när jag sa att vi väntade leverans. Och hon hann gå hem utan att den kommit. Och vi började prata om när det är okej att säga att han får komma tillbaka imorgon, vid 18.50 säger Pernilla för då hinner man verkligen inte plocka av innan vi stänger. Vi har arbetstid till 19.15 men då ska man också räkna kassor och allt annat sånt innan dess, faktiskt.

19.40 ska hon kolla om vi har några bilar kvar och säger att en lastbil kommer, men hon vet inte om den ska hit. Jo, så klart den ska. Så hon blir förbannad och ska börja skälla ut chauffören för att han inte ens hör av sig när han blir så sen. Då kunde vi ringt in nån annan så vi hinner allt. Nej men när han kommer in och hon ska börja, visar det sig att han kan verkligen svenska eller engelska?! Okej, lätt.

Hon går bak med honom och ringer fem minuter senare och säger att han fortfarande backar och vi börjar funderar på att stänga så jag kan komma bak och hjälpa henne så vi kommer in snabbt. Så jag drar in grejerna och fem minuter innan stängning ska jag låsa men väntar för en bil svänger in. Men fortsätter till baksidan! Dra igen dörren fort och låsa, skynda bak till Pernilla!

När jag kommer närmare dörren hör jag hundar som skäller och skäller. Fattar ingenting och vet inte om jag ska visa mig eller vad jag ska göra. Kikar runt dörren och ser att Pernilla pratar med han som kommit ur bilen så tänker att det nog inte är så farligt. Visar sig att han var en väktare som var i krokarna och ville berätta att han igår morse jagat bort pundare som hängt runt butiken. Jättesnällt, men han var lite skum.

Han åkte och vi började vänta på att plocka av lastbilen men chauffören hade noll koll verkligen. Vanligtvis langar chauffören så han står och väntar när man kommer tillbaka efter att ha lastat in sängen. Men inte denna, nej han klarade knappt att ta två paket medar samtidigt. Och han hade verkligen noll koll på var grejerna fanns. Han hade dessutom sängar till två andra butiker bland allt.

När vi ser hur han jobbar förstår vi varför han är så sen. Han måste checka varenda grej ifall det är våran eller nån annan butiks. Han flyttade varje säng från ena enden av flaket/lastet till den andra för att hitta våra grejer. Och där ställer han ju huller om buller så jag förstår att han fick titta på varenda lapp om han röjt runt så vid varje butik han lämnat sängar hos. Ganska skrämmande faktiskt, för det var inte alls bra.

Hela 40 minuter tog det honom att lasta av 19 kollin. I snitt lastar han av ett kolli på två minuter. Och då var sju-åtta av dom små lådor som man egentligen kan ta på en vända. Så Pernilla noterade det i hans papper som han ville att vi skulle fylla i, att det tagit 40 minuter. 19.20 var vi klara med leveransen och 19.35 kom vi där ifrån så det var ju inte så farligt, men sjukt ändå att det är så.

Så vi förstår att han inte hann till dom andra butikerna, för sen visade det sig att han hade en till som han inte hunnit till men med tanke på hur lång tid det tog att lasta av så förstår vi att han inte hann. Det är ju inte rimligt, och var han så okänd här så kanske han inte kunde vägen och körde fel och jag vet inte allt. Skulle inte förvåna mig alls men detta ska vi ju ta vidare för så kan det ju inte gå till.

Pernilla skulle tanka så hon var gullig och körde hem mig men jag var ändå hemma nästan vid vanlig tid. För kassor skulle ju räknas och allt sånt eftersom jag bara drog igen för att hjälpa henne och kolla vad det var för skum bil. Men som jag skrev till Pernilla här ikväll så kan det ju inte bli värre så så sett var det ju en rätt positiv händelse, haha! Man får ju se det så också.

Dock låg Oscar och sov på soffan när jag kom hem, damn Jysk! Och jag som var så hungrig. Så ja vi pillade ner till pizzerian och hämtade hem kebab, det förtjänar man efter en sån skum kväll? Och hungrig var jag ju, som en varg. Så nu kikar vi på Lyxfällan, också skrämmande, sen blir det nog ett Gossip Girl innan jag säger god natt. Det har jag ju inte sett på hela nio timmar, MAMMA MIA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0