Icke sa nicke!

För några dagarsen registerade både jag och Oscar på nån typ budsida, man får ett bud per dag eller så köper man sig fler bud. Och så har dom massa olika saker som börjar på 0,01 kronor och så budar man hela tiden, bla bla.

I alla fall så ringde dom Oscar igårkväll och sa att om dom fick ställa fem snabba frågor skulle han få ett schysst erbjudande, vilket han gick med på. Så han svarade på frågorna och sen sa hon som han pratade med att hon skulle skicka faktura (WTF?! tänkte jag) och så fick han 25 bud på köpet.

Han visste inte vad dom 50 buden han fick köpa skulle gå på så han sa ja och tack tack och dom la på. Jag blev lite sådär glad och ännu mer när han går in och ser att det går på 499 kornor! Nog för att 25 bud kostade runt 300 så man "sparade" detta men jag tyckte INTE det var värt 500 spänn.

Så det var bara för honom att maila kundtjänst och be att få häva köpet, och dom har skickat ärendet vidare dit det skulle vara. Jag har då ingen lust att betala allt det i alla fall.

Men så ringde min telefon precis och när jag såg numret antog jag att det var dom. Och mycket riktigt så presenterade hon "Hej, jag ringer från Mr. Svensson, jag ser att du registerat dig hos oss, stämmer det?" Och det gör det ju. Och så hade hon ett schysst erbjudande mot fem snabba frågor.

Men icke sa nicke! Sa till henne att jag var tyvärr inte intresserad då min sambo är igång och försöker häva sitt köp efter att dom ringt honom. Och hon sa att man mailar bara (vilket vi redan gjort) och så länge vi inte använder buden har vi 14 dagars ångerrätt (vilket Oscar också trodde), så det var ju bra att hon blev så hjälpsam!

Men jag tycker det är lite dumt (även om det är deras försäljningstaktik) att dom inte säger vad det kostar och sådär. Och så pratar dom fort och käckt så man hinner liksom inte tänka efter.

Eller att dom ringer på söndag eftermiddag och måndag kväll. För dom ringde ju precis nyss här. Och igår eftermiddag. Då brukar ju folk ha huvudet med sig? Aja, i vilket fall löste det sig ju men jag tyckte bara det var så roligt. Och all cred till henne som blev hjälpsam när jag förklarade "problemet" istället för att bli sur!

Kommentarer
Postat av: Jasas.se

Hm, ja det var verkligen ett konstigt sätt :S Och som du säger så är dem så käcka och kvicka så man hinner liksom inte tänka efter!



Det var som då vi bodde i vår förra lägenhet.. så ringer det en och säger att jag har ett erbjudande liggande som jag inte utnyttjat, och frågar mig om jag inte vill ringa billigare - klart som fan man vill det? och innan jag vet ordet av det hade jag tecknat ett abb. hos dem? Eh what? Fick hem papper och INGENSTANS stod det vart man skulle ringa om man ångrade sig. Fick ta kontakt med olika personer för att sedan hitta rätt nr.. då känner man sig ganska kränkt som kund!

2009-03-09 @ 21:54:02
URL: http://jasas.se
Postat av: Anneli

LOL, Mr Svensson ;p Men jag tackar dem för min mobil, Andreas mobil, två x-box (ett sålt, ett behållt) och ett såntdär litet ps spel som vi också sålde. Men det var på den tiden de hette bidleaders och inte hade så mycket kunder. ;D



Men jag vet, det är svindyrt! Och fult när de sällan säger så mycket, men priset borde de väl vara tvugna att uppge???

2009-03-11 @ 13:44:37
URL: http://myspecialplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0