Det gick ju snabbt!

Anneli: Jasså? Kanske är för att man inte känner sig lika trött och får mer balans under dagen? Attans då att han ska dra upp mig så tidigt, får ju gå och lägga mig efter Boibompa för att vara utvilad tills 7-8 på morgonen!





Ja det var inte så illa, nästan så jag vågar säga att det var rekord. Två timmar, in och ut på akuten.

Vi gick och la oss och jag hade svårt att somna så vi kollade på TV. Strax innan 23 känner jag hur det börjar göra ont i höger sida, som jag ligger på, och det tar inte många sekunder så kan jag inte ligga kvar på sida. Tänker att jag måste upp på toa och tömma för att bli av med magontet.

Har dock så ont så jag kan inte göra nåt. Gå, stå, sitta och ligga gör ont. Tar en värktablett men den tar bara bort den värsta panik smärtan (eller om jag lugnade ner mig, vem vet?) och vid 1 ringer jag sjukvårdsupplysningen som tycker jag ska avvakta eftersom jag inte haft ont så länge än - gulp!

Slumrar av och till och är SÅ trött, svettas som en gris och det gör bara ont. Använder värmedynan som faktiskt hjälper så vi försöker lägga oss i sängen, med dynan. Men det gick inte så jag gick upp och önskade att tiden skulle gå för att kunna ringa igen och fråga om det räckte.

Ringde vid 2.20 och då tyckte hon att det var lika bra att åka in så jag ringde och väckte mamma och ringde sen akuten och fick nästan en utskällning för dom har ingen rådgivning. Förklarade att jag pratat med sjukvårdsupplysningen som sagt att jag skulle åka in, ja men man kan ju inte boka tid! Förlååååt.

Kändes som det började lätta så jag tänkte sagt att vi struntar i det men då hade mamma precis åkt. Kom in och hon tog andningstest (stoppa in en plupp i näsan!), satte en moj på fingret och tog... ja nu minns jag inte men den man sätter på armen och pumpar. Blodtryck?

Hon fick så klart inget blod så medans jag tog kisseprov fick vi ett rum och så kom hon sen och ville försöka sig på blod igen. Är ju så extremt svårstucken, kärlen verkligen rymmer när dom ser en nål. Och så brukar det vara snålt men idag var det bara larvigt, det rann inte ens - det droppade fram!

Men hon fick det hon skulle ha och sen kom doktorn in och pratade och klämde och kände. Frågade om jag ville åka hem eller vänta på svaren, så vi väntade. Allt var bra utom snabbsänkan som var lite hög som tydde på virus, så kommer det tillbaka eller om jag få feber får vi åka in.

Positiva är ju att mamma är vaken i tid till frukost och sång till lillebror, som fyller år idag. Och trött är jag. Har inte bestämt om jag ska försöka sova. Ska ju eventuellt jobba 9.4-16 idag, beror på om det är fint väder. Och då kan det vara gott med några timmar när jag ändå är så trött. Vi får se.


Och för övrigt fungerade inte blogg.se alls igår. Tänkte ju uppdatera den andra bloggen också, och denna då. Men det gick inte ens att komma in. HATA BLOGG.SE!!!! Nej, nu måste jag nog släcka mina små ögon för dom orkar verkligen inte hålla sig öppna. Hoppas det blir mer bloggnade idag.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Usch då... Hoppas du mår bättre nu! Hade de inga gissningar allt om vad det kan ha varit?



Blogg.se... haha, min blogg finns inte idag - allvarligt talat. Kommer till någon söksida bara, och inloggad när jag klickar så får jag upp "bad request". Så det blir inget morgoninlägg för min del :(

2009-06-02 @ 09:07:29
Postat av: Marina

hej gumman hoppas du mår bättre nu.. förstår att du är trött... var jag också efter en natt på akuten för några år sedan.. hade megaont i magen då jag med!



ps: är ingen fan av blogg.se jag heller......

*KRAM*

2009-06-02 @ 11:15:49
URL: http://marina-tjejen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0