Hur gör vi nu?

Haha, jag kom och tänka på ett samtal jag fick tidigare idag på jobbet.

Kunderna har ju möjligheten att få varor hemkörda, genom Jetpak. Och det senaste har dom tydligen varit lite oense med oss och det har varit lite diskussioner. Så när jag tog emot två hemkörningar igår så var jag övertydlig.

Trodde jag.


- Välkommen till Jysk, det är Jenni.
- Hej Jenni, det här är Namn på Jetpak. Du har bokat en körning av oss.
- Ehh, ja... Det stämmer nog.
- Ska vi se... torsdagen den... nionde borde det bli?
- Ja. Ja! Det stämmer, ja.

Han frågade lite om varan som skulle köras, storlek och vilken bil som kunde behövas.

- Och sen ser jag här att du skrivit "ej kod, ej bomnyckel"? Betyder det att vi inte kommer in eller?
- Haha nej, nej det betyder att det inte behövs nåt av det.
- Jaha! Ja men var bra! Då vet vi vad som gäller!


Men när han sa det hörde jag också att "ej kod, ej bomnyckel" kunde tolkas som att dom skulle få det jobbigt så nästa gång får det nog stå "Behövs ej kod eller bomnyckel" hehe.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Det är inte lätt alla gånger, man måste vara ÖVERtydlig för att undvika missförstånd.

2009-07-07 @ 21:45:36
Postat av: Hanna (at) jasas.se

Ja det är nog bäst om du skriver EJ nästa gång.. herreguuud!

2009-07-07 @ 23:58:42
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0