Det gäller att tänka

Jag tänkte starta en tvätt imorgon innan jag går, så den är klar när jag kommer hem.
Så började jag fundera på hur många timmars delay jag skulle sätta den på. Två, fyra eller åtta?

Jag räknar med att gå vid 11, så två blir ju på tok för tidigt eftersom jag kommer hem vid 19. Fyra blir så dumt också för då är den klar vid 17 och orkar jag inte ta det direkt när jag kommer hem blir det så lång tid.

Då var det åtta kvar, men då är den inte klar förrän vid 21 och då kanske jag inte orkar ställa mig och hänga tvätt.

Så slog det mig. Jag måste ju inte starta den precis innan jag går, jag kan ju faktisk starta den tidigare. Om jag sätter den på åtta timmar och startar den klockan 9 är den klar vid 19 och alldeles lagom.

Ibland tänker jag till. Och ibland gör jag det inte.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Haha, ju mer man tänker desto mer förvirrad blir man ibland ;p Tur du lyckades trassla dig ur att du var tvungen att starta den kl 11 - haha. :)

2009-07-02 @ 00:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0