Aj aj ananas

Marina: Jajjemen, vi har haft så trevligt så!

Jasas: Och du är SÅ bra!

Chathrine: Haha neej men dom lärde oss det ifall vi skulle få över hemma eller nåt? Men det visste jag faktiskt inte att man kan ställa in direkt, fast kanske inte på smörpaketet då nej, haha.





Kom fram idag till att jag antagligen är allergisk mot ananas, eller för mycket ananas i alla fall.
Jag tycker egentligen inte om ananas, har aldrig gillat det varken färskt, på burk, i godis eller nåt sånt. Blä för allt sånt liksom. Men så idag hade mamma fram färsk, skivad ananas och jag tyckte det såg gott ut så jag var ju tvungen att smaka. Och det var så gott! Fast efter fyra-fem skivor (halva ananasen då bara) så började det svida och sticka i läpparna och tungspetsen, känns fortfarande inte helt okej.
Så, inge mer ananas för mig, suck.

Sen låg det kvar en skiva som jag inte hann äta och bara läskades så till slut fick jag ge bort den så Anders åt upp den för att inte äta den själv, buhu.
Skit också att jag inte trodde att det var äckligt och inte vågade prova igen för nu vågar jag ju inte prova igen för det gjorde riktigt, riktigt ont faktiskt. Så typiskt, fördelen är ju att jag fortfarande tycker det är äckligt i övrigt, så jag har ju inte världens sug efter ananas i andra former. Men men, inte så att jag dör, men det var gott.

Annars hade vi kul hos mamma. Bestämde eventuellt att vi skulle ut och åka imorgon. Först och främst kolla på garn för hon har lovat att sticka två koftor till mig och kanske en mössa, halsduk och vantar. Eller, hon ska väl sticka dom men jag vet inte om jag vill bestämma innan jag köpt ny jacka. Men jag tror jag kör på vitt som passar allt och för att det är det jag tänkt när jag kikat i affärerna.
Sen är jag dessutom sugen på att köra. Köra, köra, köra! Har varit det gör länge och sen fick jag köra i förra veckan och då ville jag bara meeer! Dessutom går mitt lämp ut om lite mindre än tre veckor, så bäst att passa på!

Nu där emot bör vi lägga oss så fort som möjligt. Köpte nya gardiner idag också, till sovrummet och köket. Plus persienner där så det ska vi fixa med imorgon också. Och kanske börja rensa klädkammaren eftersom vi köpte förvaring och fix dit. Sen ska vi bara ha plastlådor och sånt också.
Aja, det tar vi när vi kommit dit så nu säger jag natti natti och läser färdigt mina bloggar och ska sen nana.

Natti natti.

Kommentarer
Postat av: Jasas

Usch stackarn :( Inte kul med allergier, trust me, I know! Har ju jättemycket allergier :|



Kul med nya gardiner - B I L D E R ?

2009-01-06 @ 08:23:14
URL: http://jasas.se
Postat av: Ann-Sophie

Men fy! Vad tråkigt att du inte kan äta det nu när du vet att det är gött.

Jag kräver bilder på gardinerna!

2009-01-06 @ 16:45:17
URL: http://pontiacpower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0