Nu är det igång igen

Anneli: Jag har ingen aning! Jag tycker bara det är så avkopplande att sitta och virka framför TV:n. Jag måste ha nåt att göra, jag kan sällan bara sitta och titta. Brukar oftast bli att jag virka några varv, tar upp det och börjar om. Annars är det väl grytlapp eller halsduk jag kan, som inte har nåt mönster direkt, haha!





Åh, jag som hade bestämt att trots att det varit en del tråkigheter och jobbigheter på badet den här terminen så vägde det bra med alla barnen över så jag ville verkligen fortsätta.

Mina två första terminer, och om jag förstått det alla mammas nio terminer innan denna, har hon/vi haft hela bassängen för oss själva. Där vi är så är det indelat i två, en grundare och en djupare del. En för dom som inte har lika mycket vattenvana och en för dom som har mer vattenvana. Och vi har då kunnat pendla och gjort som vi velat och inte heller haft nån "granne" att ta hänsyn till.

Nu denna terminen har vi haft det. Och det har inte gått så bra. Efter att vi fick ta skit ett antal gånger för att vi inte ville lämna våra barn i bassängen (som egentligen är en "regel", barnen ska upp ur bassängen när lektionen är slut) och den andra läraren skitit i det och låtit sina vara kvar, då gjode föräldrarna oss till syndabockar; "Kom upp nu, för dooom säger det!" och det är ju inget kul avslut.

Och för att slippa gå och känna att vi lämnar vårat ansvar när vi lämnar en annan grupps barn kontaktade vi kansliet och efter det kunde inte den andra läraren ens hälsa på oss. Fine, vill hon ha det så för vi har ju egentligen inget med varandra att göra men rätt ska vara rätt och vi ska inte behöva få skit för att hon inte sköter sitt. Ja, det är tills det går ut över våra barn, våra grupper.

Tyvärr, får jag säga, har avslutningen hamnat på lucia, på söndag då. Det är, som det alltid brukar vara, luciadopp fick vi veta förra veckan när det satt lappar uppe. Vi har sagt till våra grupper i i alla fall tre-fyra veckor att på avslutningen är det lite speciellt och dom ska gärna ha med sig (tunna) kläder för att testa på att simma med kläder, både roligt och nyttigt och nåt mamma alltid gör.

Förra veckan kom en från kansliet och meddelande oss att grupperna bredvid oss skulle alla samlas samtidigt för att vara med på luciafirandet, eftersom det är läraren bredvid som håller i detta. Jag blev jätteledsen för det är ju vissa barn som automatiskt går vidare till andra grupper och vissa barn vars föräldrar väljer andra tider (eller inga alls) som vi inte kommer träffa mer.

Då vill jag inte ha ett avslut där det bara vimlar om massa barn och det är stoj och stim och man inte får ett ordentligt hej då. Dessutom kan vi inte komma sista gången innan det är dags och säga att det dels är ändrade planer och att vissa ska komma senare och andra ska komma tidigare, när det fattades nån i nästan varje grupp. Sånt måste man ju gå ut med tidigare så alla får informationen.

Idag berättade en mamma att det gått ut mail i fredags om att alla barn ska samlas i tid till luciafirandet på söndag. Hon har ett barn i en grupp bredvid oss. Så jag bara hoppas att dom lyssnat på oss och inte skickat ut det till våra grupper för då kommer det ju bli stor förvirring och vi räknar ju med att köra som vi planerat, och så kanske vissa kommer och andra väntar på luciandet.

När mamma pratade med hon från kansliet förra veckan så sa hon att vi ville köra som vi planerat, för att vi inte hinner gå ut med ändrade planer, sa hon bara "Ja, då får ni bara tänka på vad era barn säger när alla dom andra går luciatåg" men hon förstod ju också att det var ont om tid. Dålig planering vill jag säga, och det stör mig så att den andra läraren har gjort så för att hon är sur på oss.

Men å andra sidan är jag glad också för då kanske vi får en bra avslutning med våra barn, som vi vill ha det. Eller jag i alla fall, för mamma är inne på att hade vi bara fått veta tidigare så hade det ju gått bra. Men nej, då hade jag blivit väldigt ledsen. Nu kan vi ju utnyttja hela bassängerna och hitta på massa kul och bus och få en redig avslutning med kläder och fika som vi brukar göra.

Tyvärr blir det ju inte alls nåt roligt avslut med det andra i bakhuvudet, och att det blir sånt här över huvudtaget. Och då ångrar jag att vi lovade att vara kvar till nästa termin. Då kan ju inte just detta inträffa men ja, jag får la ge det en chans till och fokusera på barnen och hur mycket dom faktiskt ger mig och oss. Hoppas på fina grupper till våren och glädjas med dom.

Och hålla tummarna för att vi antingen får vara själva igen, fast det är väl inte så troligt med dom långa köerna dom har in till grupper, men att vi annars får dela med nån bättre lärare. Tyvärr kan vi ju inte flytta på oss, vi måste ha dom tiderna vi har ifall jag jobbar för jag vill inte tacka nej till en söndag för badet. Annars kunde vi ju bett om nya tider. Men, det blir nya tider ändå och det får gå!

Kommentarer
Postat av: ♥ Jasas

Vad fan är hennes problem, i slingan bredvid er? O.o Suck för såna tramsiga vuxna!



Typiskt att luciatåget är då.. Men hoppas att ni får det avslutet som ni vill ha med era barn!

2009-12-07 @ 21:09:55
URL: http://jasas.se
Postat av: Klädsimmarn

Kul med klädbad, tyvärr har man bara sånt i simskolan, men det är nått man borde kunna lyfta fram, alltid kul att prova nått annorlunda, inte minst för dom yngre.



Visa gärna bilder från ert lek och stoj!

2009-12-09 @ 21:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0