Svårt att avsluta

Jasas: Haha vi får väl se vad som händer med det ;) Men då vet jag i alla fall att det finns nån som längtar efter en tvåa!

Chathrine: Det var smart! Lite lurigt med ord kanske, men smart.





Nu ska vi se på disc två av Barnhemmet. Jag har lite svårt för filmer som inte är på engelska (eller svenska) och denna är på spanska. Och så satt jag och städade min farm på Farmtown under första discen så jag är sådär med, men nu är det resten kvar så får vi se vad vi säger om den sen då.

Har ju egentligen velat se den sen innan den kom ut, men sen när jag fick veta att den var på spanska var det inte lika kul. Dock var det rätt kul för mig, som läste spanska i högstadiet, för man fick lite sådär "aha, där sa dom det" och "ja just det, det betydde så" och sådär, så det var i alla fall kul.

Min dator har fått nana sig. Den var så seg nu det sista så jag frågade om jag fick låna Oscars dator till att fixa min Farmville (både Farmtown och Farmiville är Facebook) för den är seg annars, ännu värre när datorn är seg också. Och det gick bra, så jag passade på med dagens sista inlägg, också.

Så, nu ska vi då se filmen (skrev jag inte det nyss, hehe) och sen nana. Känns bra. Ännu bättre att se en spansk film sent på kvällen för då behöver man inte ha så högt ljud och störa grannarna. Sen blir det upp i tid, försöka vid 8-9 imorgon. Sen ska vi iväääg, så får vi se vad dagen har att bjuda på.

Känns som jag inte vill avsluta detta, haha! Väntar på Oscar som tvättar ansiktet och borstar tänderna (dock inte samtidigt) så jag har ju lite tid på mig, ändå. Men jag får väl hämta mig lite vatten så jag bli kissnödig till morgonen. Så nu går jag, på riktigt. God natt och sov så gott. Eller god morgon, om det är så! HEJS!

Kommentarer
Postat av: JASAS.se

Jag läste franska på gymnasiet, hah :D Jag och min bästa vän Nettan var hemska mot lärare - hon har nog aldrig haft så svårt att lära ut franska som då :P



Jag och Björn tittar bara på engelska eller svenska filmer. Stör mig jättemycket om språket är något annat faktiskt. Speciellt franska, urk!

2009-08-11 @ 22:28:18
URL: http://jasas.se
Postat av: Anonym

Jag tycker det är trevligt när det är på andra språk, så länge det är textat. Störde mig en massa på Valkyria där de inledde några rader på tyska men sen blev det engelska genom hela ändå. Nu är det en film baserad på verkliga händelser, så där tycker jag det hade varit mer verkligt om de faktiskt hade talat tyska. Och sen som Pans Labyrint också, de befinner sig ju i ett spansktalande land, varför ska de då tala engelska? Alla är vi olika, som sagt tidigare :) Jag tycker det är charmigt, alternativt mer autentiskt om de talar "sitt" språk.

2009-08-12 @ 12:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0