Men unge, sov!

Anton väckte mig i morse. Så klart kunde han inte vänta på klockan som skulle ringa 8 - nej då. Inte för att han visste det, men ändå. "Ni kanske får sovmorgon" sa mamma. Yeah right!

Jag råkade, dumt nog, öppna ögonen lite försiktigt, och där satt han helt klar vaken och sken upp och sa god morgon! Jag svarade god morgon och hade nog somnat om innan jag sa punkt.

Tittade upp en stund senare, såg att klockan var 6.48, och han frågade nåt jag inte minns. "Du får gå upp och spela om du vill" sa jag i alla fall. Han mumlade nåt till svar och jag skulle sagt att titta på TV går ju också bra, men jag hade redan somnat om.

Sen kom han in och sa att Wii:t inte startade. Hjälpte honom hur han skulle göra. Sen kom han in med fjärren, som jag bad om, för jag skulle visa var han skulle trycka för att byta till Wii kanalen. Jag hann dock inte för han hade redan fingret på knappen och sa "Jag har tryckt på den två gånger!"

Sa åt honom att trycka lite till, tills spelet startade och så gjorde han det. Sen har han vart in nån gång och sagt att han inte kommer vidare. Men eftersom han spelar Lego Iniana Jones skulle jag säga till Oscar för jag kan ingenting om det och är kass. Men jag somnade om.

Sen kom han in precis innan klockan ringde och då tänkte jag att då var det lika bra att gå upp. Vilket jag gjorde. Och skördade igen. Sen har jag kokat ägg, rakat benen och duschat.

Ska gå om två timmar eller så. Innan dess ska vi väl ha fått lite frukost i magarna och jag bör väl ha fått lite kläder på mig. För idag ska jag ju jobba, tror kläder är uppskattat då.

Nu är jag how ever inte speciellt trött längre. Piggnade till av duschen och att jag gick upp direkt, eller ja andra ringningen. Har två larm på, ett 7.59 och ett 8.02 och 8.02 gick jag upp. Ingen znoosning här inte, upp och hoppa!

Förresten så vann jag igår på Bingolotto. "Tjoho!" skrek jag. En ny lott till nästa vecka, yeaah! Tänkte sagt att vi kunde haft Anton här igen men då är det ju skola igen. Som börjar på onsdag. Och idag hade dom studiedag(?) så det var därför han blev här. Slapp dom leta barnvakt.

Ne, nu går det av sig självt så bäst att avsluta. Har ni ju lite mer att läsa, ni som inte varit in på hela helgen. Bara Anneli som är ikapp men jag hoppas du har fullt upp idag, hehe.

Kommentarer
Postat av: JASAS.se

Jobbigt då man är så trött.. underbart med ett barn som iaf kan gå iväg och spela tv-spel, haha! Här är det bara direkt upp och vara glad. Men man är så van nu :)



Hoppas du har det bra på jobb!

2009-08-17 @ 14:04:57
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0