Holmen, I'm back!

Jasas: Haha nej, det var verkligen inte synd! Och du får gärna gosa så mycket dom bara vill! Om inte annat så är Lova snäll oftast och bara lägger sig till rätta på armen så kan man klappa (nästan) hur länge som helst. Dom andra vill mest ut och upptäcka världen.

Anneli
: Ja, och nu när det är rea får det ju gärna vara så städat som möjligt där kunderna är och röjer för att andra sedan ska vilja köpa. Och nu ligger allt på hyllan så man slipper leta om man har nån annanstans, gott!

Richard: Ja, det är så det ska vara! :D En tjock chinchilla är en glad chinchilla! Dock är dom ju mindre än hälften så stora innanför pälsen, men ändå.





God morgon, så väldigt mycket! Här sitter en glad och pigg Jenni som bara väntar på att dagen ska dra igång! Strax ska vi äta frukost, sen ska jag lägga upp bilder. Eller så görs det tvärtom.

Sen ska jag fundera på om det verkligen räcker med en lång, tunn t-shirt och leggings idag eller om man behöver mer kläder. Har du varit så soligt men idag ser det lite veligt. Blir väl att jag frågar mamma.

Vi ska nämligen ut till Orust idag! Eller Holmen som vi säger. Anders familj har ju ett lantställe där som gått i familjen sen i alla fall Anders momor, och nu då till Anders bror.

Otroligt mysigt litet ställe. Eller, hus. Själva huset är bara en liten hall, ett litet sovrum, ett litet kök och ett något större allrum/sovrum. Plus en vind som är avlastningsplats mer, men inte så att den används till nåt (sist jag var där).

Sen finns det huuur mycket tomt som helst, och gångavstånd till berget och havet på... två-tre minuter? Okej, eftersom man ska ta sig neråt så fyra då kanske. Nära är det, i alla fall.

Och så ladan med gäststugan, garage och utedass som jag dock tror är något moderniserat sen jag sist var där. Då var det, kort och gott, ett ute dass. Men vi får se idag.

Jag har nämligen inte varit där sen nån gång innan Anders mamma gick bort. Vilket väl börjar närma sig fem år. Och jag minns inte hur länge innan dess, som jag inte var med dit. Så det var ett tag sen.

Men nu är det dags igen då. Oscar var nyfiken på stället. Och jag också faktiskt. Vet inte varför jag inte varit där på så länge? Det har liksom inte blivit av, eller nåt?

Kommentarer
Postat av: Anneli

Orust är fint :) Hoppas ni får en trevlig dag! Kanske spricker det upp utåt kusten :)

2009-08-09 @ 12:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0