På gränsen till lögn

En annan grej jag har tänkt på det senaste, är hur man väljer att formulera sina meningar för att locka men så att det ändå, i mina ögon och öron, blir en lögn.

Kom på det nu när jag såg på Facebook i en reklam där det står "20? Sugen på en iPhone? Svara på fem enkla frågor och vinn en iPhone!" och då tolkar jag ju det som att jag svarar på frågorna och sen har jag vunnit iPhonen. Men egentligen så ska det ju stå att man har chans att vinna.

För alla som svarar på frågorna vinner ju inte en iPhone. Och det är ju inte bara där, har sett det på andra ställen också. Men där senast nu. Och det är nästan på gränsen för vad som är okej och inte.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Det låter så nära gränsen så att man står på den faktiskt. Men det brukar väl hänvisas till villkor eller något liknande så att man själv åker på att läsa det finstilta. De är fula, verkligen.

2009-04-28 @ 14:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0