Sjöutsikt

Vi satt precis och åt frukost, och när jag går ut ur köket hör jag traktorn som kör. Undrar om dom veeerkligen inte kan gör det mer tydligt att dom inte vill jobba. Sitta och köra traktor nu? När det inte ens har snöat? För jag hörde skopan i marken, så det var inte sandning.

Och så kommer jag ut till fönstret och ropar till Oscar "Shiiit!" så mycket vatten! Längs hela gångbanan utanför vårt hus är det vatten. Och en stoor pöl i en änden så en sitter i traktorn och kör och kör vatten. Måste ligga en brunn i andra änden så han för dit vattnet.

Vi kom på efter en stund att den andra brunnen, som ligger under pölen, nog är täppt och därför blir det en sån minisjö. Oscar trodde det var en vattenläcka också men jag tror det räcker med en täppt brunn, en kille står och hackar i vad jag tror är brunnen. Så det var lite spännande, en morgon så.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Det är ju ett problem, de flesta brunnar är igenfrusna, så det blir svårt att få ner allt vatten :(

2010-03-02 @ 12:55:26
Postat av: ♥ Jasas

Fy fan vad läskigt, ändå! Jäkla brunnar. Vilket system, egentligen.

2010-03-03 @ 22:31:26
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0