Det här med mat, listor och tider och andra grejer

Malin: Yes, I will! Inte för att jag vet om det hjälper dig om det ska vara snabbt, lätt och nyttigt men ja. Och tips tar jag gääärna emot! :D

Jasas: Skojar du eller? KOM HIT NU! Klart som fan att jag inte vågar men det skiter jag i :p HAHA! Ne men en dag ska jag träffa dig, så är det ju bara. Dig och Mio, Björn också om det är så. Du får gärna bo här en vecka om det är så, hah! Och detta min vän, är helt seriöst.





Mm, jag ska försöka i skenet från lilla dataskärmen se vad jag planerat för veckan som Malin önskade!

Idag åt vi rester från förra veckan, Oscar med "kallskuret" i form av potatissallad med skinka och rostbiff och jag av den grekiska pytten. Lika gott idag! Sen åt vi ingen middag, jag fick i mig lite knäckebröd med falukorv (och ketchup) men vi skulle ätit schnitzel (snygg stavning?) och pommes.

Tisdag: Blodpudding och bacon till Oscar, jag hittar la på nåt till mig. Sen kyckling inlindad i bacon med ris till middag.
Onsdag: Rester från gårdagen. Köttbullar, sås och potatis till middag.
Torsdag: Oscar får hamburgare i bröd och jag hittar på nåt, igen. Falukorv i ugn med potatis(mos) till.
Fredag: Blodpudding till mannen igen, jag kör på rester. Och tacooos till middagen!
Lördag: Rester och senare nåt kött med potatis.
Söndag: Meeera rester och så gör Oscar sin spagetti och köttfärssås till middag.

På ett ungefär sådär, så får vi se hur vi lyckas hålla det. Kände när jag skrev det här att det nog var en hel del potatis, jag är inne i en potatisperiod kan man lätt säga.
Potatis och purjoläöksoppa, kokt potatis med lax, mos och köttbullar, klyftpotatis och grillat kött och massa annat gott som jag kan komma på att jag bara vill ha NU, hah!

Men så måste jag ju fråga, när jag blir sådär fundersam. Hur många gånger äter du per dag? Och vad för slags mål? Macka, mellanmål eller mat?
Jag vill ju helst äta frukost i form av macka, flingor eller nåt sånt. Sen en lunch på allt från pannkakor till stekt potatis och korv eller rester. Och till sist en mer matig middag. Som man ser på listan också.

Så har vi alltid ätit hos mamma. Sällan mellanmål eller kvällsmat som många andra har. Hos pappa var det oftast bara ett mål lite mitt på dagen, typ runt 15-17 (på helger och så).
Medans Oscar, förr inte förstod varför vi bara åt och åt och åt. Han var van vid ett-två mål om dagen. Är det en vanlig dag hade jag aldrig överlevt det, hah! Sen finns det ju så klart dagar då jag tar en macka istället för lunchen eller middagen, beroende på när det andra alternativet blivit av, men ett mål mat måste jag ha.

Så jag blir lite nyfiken på hur andra gör. Jag tycker det är logiskt att man äter två mål. I skolan åt man ju lunch där, och sen middag när mamma/pappa kom hem från jobbet.
Bara pappa som missade det på helgerna, om vi var själva, trots att han likväl äter lunch på jobbet. För det gör man ju nu, äter på jobbet och sen hemma. Ja, jag vet inte. Alla gör ju olika, jag var bara nyfiken.

Kommentarer
Postat av: chathrine

Frukost - mellis - lätt lunch - mellis - middag och ev ngt litet några timmar innan läggdags ska det vara. 3 timmar imellan varje.

Vanligtvis äter jag aldrig frulle, men dricker té. Kan inte äta ngt så tidigt. Sen blir det mellis vid 10 kanske. En frukt t ex eller mörkt bröd med grönt. Lunch med helst sallad. Mellis runt 15 - kanske gröt & té och så middag 17 med ngt "kött". Sen äter jag inget mera. Fast jag äter sällan mer än ett liten mål middag och 1-2 mindre mellisar. Jag har en magsäck som en golfboll brukar Jessica säga. haha.

2009-05-04 @ 23:45:21
Postat av: Malin

ojoj vilken meny! Värsta kocken du är Jenni! Ska absolut ta in lite av den där menyn=) Tack ska du ha:) själv blev det nuddlar idag om du vill ha min meny;) Kram kram

2009-05-06 @ 12:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0