Ikväll var han i farten igen

Minns ni när jag skrev för ett tag sen när min lillebror filosiferade i pengar? Ja, angående Wii och sådär. Om inte, tryck här. Ikväll var han i farten igen, och jag måste ju så klart berätta.

Jag har för mig det hela började med, att han från ingenstan, ställer sig och hoppar i sängen. Jag säger att han inte får för tänk om hela sängen brakar ihop. Då får vi ju åka och köpa en ny.
Ja men det gjorde inget tyckte han för man får ju tillbaka pengar när man lämnar in saker.

När vi gick hem från affären pratade han om att kvitton var värda pengar. Vi förklarade att har man pantat burkar och flaskor är det kvittot värt pengar, men inte det man får från kassörskan när man betalat.
Och ska man lämna tillbaka nåt så är ju kvittot så värt pengar.

Men med sängen då, så tyckte han att "vi har ju så mycket pengar" och jag skrattade och sa att inte nu längre för vi har ju köpt saker. Då tittade han sig runt i rummet och sa: Har ni köpt allt detta själva??
Och ja, det hade vi ju och då sa han igen att vi måste ha mycket pengar.

Jag försökte förklara att det har vi ju inte så, eftersom vi köpt dessa grejerna. Men han menade på att man får ju pengar på kvittot om man lämnar tillbaka grejerna, så visst har vi pengar.
Men, sa jag, vi har ju köpt grejerna för att vi vill ha dom och behöver dom.

Då trillade nog poletten ner. Han skulle alltså inte göra sönder nåt. Imorgon får jag nog, för att försäkra mig och mamma, förklara att gör man sönder nåt själv får man inga pengar från kvittot.
Då får man betala allt igen, i onödan. Från hans spargris.

Kommentarer
Postat av: Chathrine

haha, när David var liten trodde han att ju mer mat vi handlade dessto mer pengar fick vi...för kassörskan gav mig ju alltid pengar (växel). Och minuten spottade ut cash med - man behövde ju bara trycka på några knappar. :P Så "gå till minuten mamma, där finns alltid pengar". :D

2009-02-13 @ 02:39:51
URL: http://snovit.wordpress.com
Postat av: Emma

det är en liten filosof i honom =) hur gammal är han?

2009-02-13 @ 08:17:03
URL: http://princessbetty.blogg.se/
Postat av: Jasas.se

Barn är så söta, speciellt Anton!

2009-02-13 @ 09:34:32
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0