Och datorn då?

Ja, vad hände med datorn?
Det var ju egentligen därför vi åkte dit, även om det hände lite saker efter som var minst lika bra. Ne, jag börjar med att förklara läget och han ska testa den (självklart). Jag hade snurrat in kabeln lite väl bra bara, haha. Vilket han så klart också påpekade eftersom han fick hålla datorn nästan vid uttaget för han lyckades inte göra kabeln så mycket längre. Stackarn, så jag gör.

Men vad är fel?
Han var tvungen att gå och kolla nån annanstans där dom hade laddare så han visste om det var hålet i datorn eller laddaren det var fel på. Självklart är det datorn, blöh. Oscar påminde mig när jag kom hem att det faktiskt varit två gånger innan som den inte gått att ladda alls, så egenltigen är det ju inte så konstigt men det hade jag helt glömt bort.

Så var det ju det med kvittot.
Pappa sa det att jag inte hade nåt men att dom visst kunde hitta det i datorn. Ja det kunde dom ju men det verkade som han tyckte det var besvärligt. Och det blev det. Han sökte på pappas namn, hans adress, lite på datumet men det verkade inte funka riktigt. Han visste inte vad datorn hette, hur stor hårddisk den hade eller vad han skulle söka på. Jag frågade om jag skulle ringa hem till han som visste storlek på hårddisk men det behövdes inte, han skulle leta vidare.

"Och det kan inte stå på nån annan än dig?"
Neee-eej säger både jag och pappa. Leta, leta, leta. "Men vänta!" jag får en snilleblixt: "Skrev vi den inte på mig för försäkringen och så? Men du betalade?". Han sökte på mitt namn och fick ett fult flin på läpparna för där hittade han minsann kvittot, mitt lilla kvitto. Idag skrev vi allt mitt på mig så nu gäller det att komma ihåg det, ifall ifall till nästa gång, hah!

"Vill du ha en kopia på kvittot?"
"Hihi ja, det är väl bäst" säger jag lite generad. Aningens pinsamt bara, haha! Men så skulle han skicka iväg datorn, tar normalt två-tre veckor men eftersom det är jul och nyår kan det ta lite längre tid men förhoppningsvis är den tillbaka innan året är slut. Men det förstår jag ju, jag jobbar också med sånt och dom där vill väl också ha ledigt, lite tråkigt bara.

Sen ska vi skriva på servicerapporten.
Eller ja, skriva den på nån och han frågar pappa om vi ska ta den på honom för det behöver vara nån som är myndig! Lite ledsen och ynket säger jag att jag faktiskt är myndig och pappa säger att jag är 20. "Det är jag också! Då går det ju bra!" säger han.

Så jag fick skriva på.
Och har fått ett SMS om att jag kan kolla hur det går med min service (också via SMS) och annars SMS:ar det när datorn är klar. Allt är så hightech nu för tiden! Jag är så oldschool och frågade om dom ringer när den kommer. "Du får ett SMS".

Kommentarer
Postat av: ♥ Jasas

Detta för mig tillbaka till minnenas kvarter (gud så poetiskt) då jag köpte min kamera förra julen. Jag var ju inte fastanställd då, så jag fick inte öppna något autogiro(?). Så vi skrev det på Böna. Men den stod i mitt namn, men med Björns personnr.



Så då jag skulle lämna in den på garanti för lagning så blev det ju ett jäkla problem att hitta garantin i deras system (för jag hade ju inte heller något kvitto - inte vart jag vet var det ligger iaf.).



Och innan vi kom på att testa det.. ja herregud säger jag bara!

2009-12-12 @ 21:00:40
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0