Ge mig? Varför då?

Vi satt och åt en kväll när utlanningarna var här.

Oscar kom på att fråga sin mamma hur dom har med vårdcentral nu, om dom får välja och sådär. Hon svarar att nehe-ej, hon går till den hon har, dom får inte välja.

Det förfärar honom och jag svarar:

- Men, det är väl i hela Sverige man får välja sin vårdcentral?
- Jag tror bara det är i Västra Götaland man får det.
- Nej, jag tror det är i hela Sverige.
- Fast jag har för mig att det bara är här.
- Men man får det i Skåne!
- Så för att man får det i Västra Götaland och Skåne, så får man det i hela Sverige?
- Jag tror att det är i hela Sverige.
- Ja, fast jag tror att det bara är här - och i Skåne då.
- Men jag tror att det är i hela Sverige.
- Ja, och jag tror att det bara är här.
- Jag tror att det är i hela Sverige.
- Ja hjärtat, och jag tror att det bara är här, ska vi ta det en vända till?

Envisa? Vi? Neeeej? Och jag har inte kortat ner några "Men jag tror. Jaa, men jag tror" - inte alls. Inte speciellt många i alla fall. Säger vi.

Kommentarer
Postat av: chathrine

haha. Enveten.

I Dalarna från man gå till sin VC som man hör till, beroende på vilket område i stan man bor. Här har de för bara ngn månad sen bestämt att man får välja nu.

Är du på borta-plan är det ju bara att välja.Dock tar med väl oftast ett sjukhus eller lasarett då...

2009-12-27 @ 19:27:10
URL: http://snovit.wordpress.com
Postat av: Anneli

Jag vet inte vad de snurrat om det sista, jag valde VC för länge sen och i somras var jag tvungen att välja igen? Eller ja, det slapp jag, eftersom de skickade mig ett förslag på den jag redan går till. Så det var ju bra :)

2009-12-27 @ 21:17:50
Postat av: ♥ Jasas

Här får man välja! :D DVS I HALLAND (men det ligger ju mitt i mellan iofs?) :P

2009-12-28 @ 22:00:55
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0