Skräm, skrämma, skrämd

Nåt som jag verkligen inte gillar med att vara ensam hemma och Oscar är i skolan är att han kommer hem. Inte så att jag inte vill ha hem honom men jag är så rädd att han ska göra som jag gör ibland - överraska.

Två gånger idag har jag skitit ner mig för jag tror att nån ska bryta mig in. Först var det Biltema-katalogen och sen var det nån "Köp 5 betala för 1 - BARN DVD!". Men ingen skulle bryta sig in, dom trillade in genom brevlådan bara. Men det låter ju som världens projekt för att ta ner hela dörren.

Och jag är experten på att inte säga "Oj, gick jag hem en timme tidigare än vad jag trott" och sen bara stå utanför dörren eller klampa in. Och jag vet att Oscar gärna "ger  igen". Så jag väntar.

Men nu ska vi mötas ute och han skickade precis att han nyss slutat så jag vet, med största säkerhet, att han inte kommer skrämmas idag. Inget som är säkert med det så sett. Jag har skickat till honom "suck, vänta en halvtimma idag igen" fast jag satt på bussen så han kanske planerar nåt, ändå.

Fast jag tror ändå att han är snällare än vad jag är. I alla fall i den mån att han är ärlig. Säger han att han väntar på bussen så gör han det. Tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0