Förkylningar hit och förkylningar dit

Ja men varför inte, man säger väl inte nej till en liten förkylning bara sådär?

Det var ju ändå rätt längesen sist. Lite över två veckor, så nu är jag ju taggad igen. Fast det är inte så farligt, kände i förrgår hur ont jag hade i svalget, tror jag. Mellanlandet mellan mun, hals och näsa. Har haft riktigt ont i halsen och näsan varit sisådär. Idag är det lite bättre, men jag låter om en björn som precis kommit ur målbrottet, värre basröst än innan alltså.

Bara för att jag berättade för Oscar igår om en av alla tankar jag och Malin hade för ett tag sen när vi pratade. Om förkylningar och svininfluensan med tillhörande vaccin. Hon vaccinerade sig och har varit lite små sjuk med både toppar och dalar sen i november tror jag hon sa. Och nu är en dust feber ingenting längre, inget att stanna hemma från jobbet för eller ens att bry sig om, efter så lång tid.

Och så sa hon nåt om att ta vaccinet, kroppen får inte det immunförsvar det behöver när man inte får dessa sjukdomar som är lite kraftigare, som sen bygger upp immunförsvaret när man kommit över det. Och det kan jag nog hålla med om. Oscar påstår ju att han i alla fall haft den, och kanske jag också. Jag tror inte på det men oavsett har jag inte tagit vaccinet, och varit frisk hela vintern.

Tills nu i februari då. Men jämfört med att ha varit konstant sjuk i flera månader, och dom som ändå varit sjuka i omgångar under vintern, så tycker inte jag att det är så farligt faktiskt. Så det ligger nog nåt i det ändå. Och det ska jag ju bara vara glad för.

Kommentarer
Postat av: Ann-Sophie

Jag har fasen lyckats slippa en massa förkylningar! :)

Har bara varit sjuk en gång, gött det.

Krya på dig!

2010-03-04 @ 10:12:48
URL: http://pontiacpower.blogg.se/
Postat av: Anneli

Blä för alla slags sjukdomar, virusar och basilusker ;P

2010-03-04 @ 21:09:59
Postat av: ♥ Jasas

Jag har inte varit förkyld en endaste gång - och jag är ju en utav dom som vaccinerat sig! Wiho! :D

2010-03-08 @ 21:12:45
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0