Det lönar sig

Oj vilken chock jag fick! Såg inne hos Jasas-Hanna att hon skrivit om elräkning och då kom jag på att vi skulle kolla vår förbrukning från förra månaden.

Jag tyckte att vi hade en chockhög räkning i januari (oktober, november och december) men så hade vi tydligen en lika hög kvartalet innan, men den hade jag nog inte sett. Så vi bestämde oss för att tänka på hur mycket el vi använder.

Släcka lampor, tvätta fulla maskiner, stänga av datorerna på natten, inte låta kyl och frys stå öppna och lite sånt. Och nu blev jag tokglad när jag såg vilket resultat det gav, för det är ju så lätta saker om man bara tänker på det. När vi flyttade in ingick ju elen i hyran och i gamla lägenheten gjorde vi inte av med så mycket el så vi har väl aldrig tänkt på det så direkt, jag vet inte.

Juli: 464 kwh
Augusti: 415 kwh
September: 497 kwh
Oktober: 465 kwh
November: 488 kwh
December: 574 kwh
Januari: 462 kwh
Februari: 272 kwh

MAJ GAD sa jag när jag läste det! Jag tror dock inte mars kommer vara lika bra, men vi kommer nog ligga runt 300 tror jag. Men från att aldrig ha varit under 400, 415 kwh som minst, till att vara under 300 - där visar det hur mycket man KAN göra!

Trevligt som tusan, framför allt när räkningen ska betalas sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0