Tanttestet

…har pelargonior i köksfönstret
Nej, står en torkad, halvdö orkidé där emot.

…tänder på män i tweedkavaj
Vet inte vad det är, så tror inte det.

…har fler sorters flaskor i medicinskåpet än i barskåpet
Haha ja, man kan fortfarande dricka hostmedicinen, men inte vinet (i kylen dock).

…tycker att dina fem år gamla byxor inte är pinsamma
Hade jag kommit i dom, haha, så hade jag inte tyckt det, nej.

…köper Yes istället för två billigare flaskor
Beror på vem som får bestämma, Oscar som väljer Yes.

…inte kan åka bil i två timmar utan att ha med kaffetermos
Nej, jag kan åka i två timmar utan att dricka nåt alls.

…håller koll på grannarna
Inte just grannarna men annat folk här i krokarna.

…hittat din favoritparfym – och den luktar mysk
Jag har min favorit ja, men mysk vet jag inte ens vad det är?

…slutar använda skärp
Ja men det var för att den inte nådde runt längre, haha!

…tror att det har hänt något om telefonen ringer efter 21.00
Nja, inte att det hänt nåt men undrar varför/vem ringer vid den tiden.

…slutar använda stay-ups och börjar med strumpbyxor
Har aldrig använta stay-ups och strumpisar hade jag bara när jag var liten.

…skrattar åt tonåringarnas stil och musik för att sedan haka på trenderna när de är över
Haha nej, bara det första där.

…börjar prata med dig själv
Ja, fast det har jag gjort länge. Men ja.

…plötsligt anses sexuellt erfaren
Det skulle jag nog inte påstå, eller ja, nej.

…får en klapp på kinden istället för baken av äkta hälften när du kommer hem från jobbet
Haha nej, tack och lov inte, då hade jag nog undrat.

…slätar ut julklappspapper för att använda nästa år
Nej, verkligen inte!

…Samlar kuponger
Nja, bara dom man får från Ica, fast jag kollar rabatter i reklambladen (Ica och Lidl).

…går till affären, med den fula miljövänliga tygpåsen utan att skämmas
Till Ica har vi självscannings-kassarna.

…sminkar dig endast vid speciella tillfällen
Nej, när jag känner för det och har lust.

…köper trisslotter istället för godis och en tidning
Aldrig i livet! Haha!

…matchar diskborsten och disktrasan
Ne det är verkligen inte noga!

…gör av med mer pengar på vardagar än helger
Neh, handlar mat gör vi hela veckan, haha!

…drömmer dig bort med hjälp av frökataloger
Eh, what? Nej.

…tar ICA:s gratis års almanackor
Neheminsann, jag fick betala 10 spänn för den rackarn!

…har speciell börs för småmynt
Nej, det är farmors grej men jag ska få ärva har jag bestämt.

…kan recept utantill
Två-tre kanske, haha!

…tycker att översta lagret i Aladdin asken bör ätas upp först, innan du börjar på nästa lager
Jag slänger allt jag inte äter från båda lagren, fyller det översta lagret med det undre och sparar dom bästa till sist i det undre!

…efter kalas diskas det innan du lägger dig
Hahahahahaha!

…köper bindor på apoteket
Inte om jag inte råkar vara där.

… har börjat oroa dig för att du är tant och googlar om saken
Haha nej, inte direkt faktiskt.

Ja då är det dags att börja summera, det finns totalt 30 påståenden, så här kan du kontrollera var på listan du befinner dig:

Räkna ihop hur många positiva och negativa svar du har, dvs hur många tantvarningar och INTE tantvarningar som du har?

Om du har fler än 15 positiva, dvs tantvarningar får du börja se upp, du har utan tvekan börjat din vandring in i tantträsket! Men fortsatt finns det än återvändo!

Om mer än minst 20 påstående är sanna är du en ÄKTA go TANT!! Finns ingen återvändo, bara gilla läget, dvs le och se glad ut och inse det faktum att du är en TANT!?

Och har du 15 eller färre negativa, dvs osanna, kan du vara lugn, men ju närmare du är den där magiska gränsen på 15, desto mer får du se upp, utan lilla minsta kan du vara där?

Om du har färre än 5 negativa, dvs osanna, kan du lugnt pusta ut, det är LÅNG tid kvar innan du ens behöver oroa dig!

Mitt resultat: Jag hade la fem-sex men det beror ju lite på hur man tolkar frågorna och svaren. Är väl ingen direkt risk att jag blir tant snart, och typ hälften av grejerna skulle jag aldrig göra - ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0