Så var det gjort

Anneli: Ja egentligen borde det ju göra det, och med allt. Men det tar så jäkla lång tid då, haha! Men jag har börjat göra det med äggen efter att vi köpte några med kort datum där för ett tag sen. Och bröd kollade jag alltid bakdag, mjölk kollar jag alltid förpackningsdag och utgångsdatum. Numer pålägg också, tydligen, haha! Hur många gånger har man missat tro?
Haha ja, så du kan ju gissa om jag var trött när jag vaknade sen?

Chathrine: Haha ja dom kan då hitta på allt! Tänkte inte ens på det, sällan jag tittar på den delen faktiskt. Borde man väl, men det slutar la med att man inte hittar nåt att köpa sen där efter, haha!
Stuvade är jag nog inte så glad i, är inte så glad i nåt som är stuvat tror jag (sen finns väl finska morotslådan, men det är ingen hit direkt heller), men dom små är ju perfekta som lite mellanmål eller ha när man är hungrig ja! Kanske skulle börja tänka på att ha med såna till jobbet? Går ju snabbt att knapra i sig om det kommer kunder, till skillnad från en vanlig.





Nu är vi rätt så precis hemkomna här.
Har varit och firat farsgubben som fyller år idag. Och på söndag är det inte bara start för bad, utan även mammas födelsedag. Dom samlar sig bra. Blev lite smörgåstårta och sen kaka på det. Och han fick lite presenter och lotter och vi tjötade. Sen blev det promenard hem. Snabba puckar, men det tar ju lite längre tid än bara "så, så, så" som det låter när man skriver så.

What else då, inte så möe mer.
Imorgon är det ju dags för skidåkningen. Som är väldigt obligatorisk. Men vi/jag kom på att han har ett par tjockare, fodrade brallor och så har han ett par under så klarar han sig. Förhoppningsvis ska han väl inte vända för många varv i snön, haha! Så blir det att investera i riktiga, ordentliga termobraller längre fram - till oss båda. Inte idag, inte imorgon, en dag.

Och snart är denna dagen till ända, den också.
Ska kanske lägga in månadens buffe (uttalas buffe, inte buffé, utan buffe), var längesen nån gjorde det så jag får väl börja med det igen, för att dra igång året så att säg. Inte så mycket mer med idag, slänga ett öga på TV:n kanske och sen tacka för mig tycker jag låter bra. Funderar på att hugga tag i klädkammaren imorgon. Kanske? Vem vet, vi får se. God natt.

Kommentarer
Postat av: Chathrine

Jodå, kolla alltid lappen på köttet för ett billigt kött ( t ex euroshopper eller Icas t ex) kan innehålla mkt fett och vatten t ex. Då är det inte billigare ändå.

Jag äter ju inte kött, men min vän Maria är xpert på att läsa etiketter. :) Hon lusläser och berättar för mig sen ifall jag köper hem ngt till D. För köper jag kött, så ska detvara KÖTT med. inget vatten, fett, konsververingsmedel osv. Helst bara kött och salt och ev kryddor.



2010-01-15 @ 09:36:07
URL: http://snovit.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0