Så nära på tatuering

I natt, har jag haft fullt upp.
Jag har träffat så mycket folk och hållt igång verkligen. Minns inte allt som varit men minns slutet, rätt väl. Det snackades tatueringar. Och tillslut bestämde jag mig att jag skulle göra en, och då lät jag ingen gå före i kön (dom försökte, men nej nej) så jag kom in och började fundera på vad jag skulle göra, låtsades att jag visste men tänkte fort, fort, fort vad göra?

Började fundera på text.
Oscar? Nej, det vill jag inte. Sen började jag fundera på numret 19 men det kanske inte betyder lika mycket sen. 1989 kom sen. Så det blev det. Och så skulle det vara ett "kringelikrok"-mönster. På överarmen. Jag tyckte jag såg att han som tatuerade (en av konfaledarna?) hade lite bilder på förslag, men det fick inte jag se. Fundera, fundera, vad göra?

På nåt sätt somnade jag där inne.
Man satt som på en soffa och mamma var där inne och var med och diskuterade. Sen väckte dom mig och frågade om det inte var bättre att jag gjorde det när jag visste vad jag ville ha. Och det var det ju. Sen var vi vipps hemma och jag gick på toa med öppen dörr, trots att vi hade gäster, haha! Eller ja hemma, hemma där mamma bodde innan hon flyttade dit hon bor nu.

Det är det jag minns mest.
Var massa annat, det kommer jag ihåg. Och jag kommer ihåg lite av det andra men det blir inte mer av det, och det känns som att om jag funderar så suddas det ut ännu mer. Så jag låter det vara såhär. Men oh vad jag blev sugen på tatuering!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Händelserik natt, du ;)

2010-01-14 @ 12:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0