Gnälla bort tiden

Anneli: Ja jag ska faktiskt spara av dom gamla till hallen för vi har rätt många av en sort. Men annars är det mest ett virrvarr av galgar hit och dit och jag får mig ett spel på att några är små, några är kletiga (för att "hålla fast" kläderna), några har spännen. Gah! Haha, så bara för det tänkte jag börja hänga ännu mer kläder på galgar, som inte får plats/tar mycket plats i garderoben.





Är det inte typiskt så säg.
Jag försöker vara duktig här och städar mellan varven jag sitter vid datorn. Oscar gick i morse så jag ska nog få en hel del gjort, och är redan på god väg. Så jag sätter timer på 15 minuter, städar ett tag och sen 15 minuter data, and so on. Är det inte klart att internet ska vara segare än segast då? Det har varit så ganska länge nu men ibland flyter det på bra. Inte idag dock. Får sitta här och vänta, klicka om, refresha, vänta ett bra tag innan nåt händer. För att man är duktig.

Vi var inte riktigt överrens i morse.
På fredag ska dom åka skidor med skolan så han ville gå ner och kolla på termobyxor sen. Och det är bra att ha om/när han ska åka skridskor med Anton och resten. Men jag tycker det är lite sjukt att skolan anordnar en sån grej, som ändå kräver att man har termobrallor, men inte lånar ut? HAR verkligen varenda människa termobraller? För det tror inte jag, inte när man är 20-30 i alla fall? Jag har då inte och har inte haft sen jag gick i låg- eller mellanstadiet.

Och alla har ju så ont om pengar på den där skolan.
Det snackar dom ju alltid om, vad det än gäller, speciellt dom som bor på internatet och jag undrar OM dom nu har termisar hemma, tar man med sig det då när man åker till skolan för att man tror att man ska ut och leka i snön? Nja, känns inte så? Äh, köper han dom nu lär han ju ha dom tills dom går sönder så det är inte det, jag tycker bara inte om när dom gör sånt utan att tänka.

Haha ja, det var ju meningslöst.
Slösa mina sista, dyrbara minutrar på att gnälla! Haha är det inte så typiskt mig så säg? Ne, nu ska vi se vad för spännande som väntar på mig, (jag får faktiskt lite dispans att skriva klart, speciellt när jag fick vänta några minuter på att komma in) en ytterst spännande disk kan jag tänka mig. Eller en dammsug. Ah, skönt i vilket fall att ta det lite pö om pö. Sån är jag, jag tycker bäst om när jag får göra saker i min takt, på mitt sätt. Och göra nåt annat emellan. Yes!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Nej, alla har inte termobyxor. Jag har ett par någonstans, men de kan jag nog inte ha :P



Vilket smart upplägg att ställa klockan så en stund åt gången. Ska jag se om jag kan få till någon gång ;)

2010-01-13 @ 11:29:34
Postat av: Chathrine

Jupp, här uppe har alla täckbyxor. Det är ett måste om man ska överleva vintern. Man tar sig inte till affärn utan att frysa häcken av sig. Tyvärr har jag bara ett par som är bauta-stora och går upp till armhålorna, typ. Men jag önskar att finna ett par helt vanligt par svarta i xs/s på rean.



Han kan ju klara sig med underställ bara om Ni bara har upptill -15. Men täckisar är alltid bra att ha.

2010-01-13 @ 11:53:10
URL: http://snovit.wordpress.com
Postat av: Kattis

Så kan man väl inte tänka.. för det första kräver det inte termobyxor - det är ett val man gör (även om det är hundra gånger skönare med termobyxor än utan), för det andra antar jag att det är frivilligt att följa med? Och för det tredje, hur långt ska man dra det? Hur kan dom förvänta sig att man ska kunna ha lektion i klassrum, det kräver ju att man tar på sig kläder och hur kan dom räkna med att folk har nog med kläder för att kunna undervisas i klassrum och byta kläder så ofta?? (Dåligt exempel eftersom dom flesta har kläder men samma princip, tycker jag)

2010-01-13 @ 14:23:29
URL: http://paksukainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0