Det var inte riktigt meningen

Idag och just nu har jag, bokstavligen, tappat hakan. Den bara droppade, poof! Vem jag hittade, och hos vem jag hittade personen hos. Hur f-a-n känner DOM varandra?

För 100 år sen, känns det som, var vi på läger ute på en av öarna i Göteborg. Jag och mina två kusiner. Minns inte hur eller varför, men det var nåt med olika delar av Göteborg och hade nåt med kyrkan att göra, även om det enda var att vi sågs i församlingshem efteråt och en av dom vuxna var präst. Men det var nåt med kyrka i alla fall, fast inte just när vi var där.

Har för mig att det var två omgångar, och i alla fall två år som vi var med. Minns inte alls bra, men kan vi ha vart runt 10-15 ungdomar från olika delar i Göteborg (och utanför, moi) i åldrarna 13-15 kanske? Och sen var dom kanske 4-5 äldre ledare på 17-18 kanske? Och så två eller tre vuxna då. Vad detta hde med saken att göra vet jag inte egentligen, jag bara minns tillbaka för mig själv egentligen.

Funderar på om vi var där typ två eller tre nätter? En jättemysig stuga med stor trädgård och allt. Nej, vi måste ha sovit där längre? För en natt sov vi i tält. Dom andra kajakade från huset till en annan ö men vi skulle på vår kusins bröllop så vi fick åka på morgonen och komma med till slutet. Och så fick jag reda på slutet på Sunset Beach, haha!

Nu byter jag kategori från ...på Facebok till ...minns tillbaka, haha! Detta var inte alls meningen men minnena bara flödade fram. Sitter och klurar på om det var andra lägret det året, eller lägret året efter, men det var nog andra samma år som jag hälsade på. Skulle egentligen bara åka ut med en gammal nyfunnen vän och hälsa på alla galningar, men så blev det att jag sov kvar där ute.

Det är faktiskt ganska lustigt. För den här vännen, hennes och min mamma gick i samma klass i högstadiet(?) och har haft kontakt emellanåt men aldrig så att hon och jag umgicks. Men det var deras vovve som gjorde så våran Lissi fick puppisar så då sågs vi ju men jag kunde knappt gå då, haha! Så jag minns inte den tiden såå mycket, faktiskt.

Sen gick hon i samma klass som min kusin och vi träffades på hennes kalas men jag visste inte vem hon var förrän hennes pappa hämtade henne. Och så träffades vi på det här lägret, galet nog. Nu har vi dock ingen kontakt. Åh, jag kan bara skratta för det var så töntigt så jag vet inte vad. Hon blev dessutom ihop med en av ungdomsledarna där ute, och på nåt sätt hade dom sönder min säng under en filmkväll?

Haha ja, det var därifrån smeknamnet Duktig kom, för er som känner igen det. Mitt nick innan Egggulan, som jag hade innan JeiNyn. Och schiggeri shit, och Eminem. Eller bli jagad av arga, äldre, stora killar med snöbollar. Och återträffen av lägret. Återträffen av återträffen av lägret. Återträffen av återträffen av återträffen av lägret. Jag säger då det.

Men till inlägget då: Jag hittade en av ungdomsledarna på Facebook idag! My god, kändes så konstigt och udda. Och som sagt, hos vem jag hittade personen. Men jag var nog lite för tyken och jobbig när jag var liten för att våga tänka tanken på att hälsa. Dessutom var det ju närmare 100 år sen, eller i alla fall 8, så ah. Känns inte som det är hela världen, men minnena rann på!

Kommentarer
Postat av: ♥ Jasas

Hahaha, vad coolt! :D

2010-01-24 @ 20:46:39
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0